EU posa en dubte la conveniència del port esportiu de Peníscola

La dipu­tada autonòmica d'EUPV, Marina Albiol, con­si­dera que el pro­jecte del nou port espor­tiu que s'ubi­carà en la zona de Racó Calent, pre­sen­tat ahir pel con­se­ller de Infra­es­truc­tu­res i Trans­port, Mario Flo­res, plan­teja molt inter­ro­gants sobre la seua con­veniència i via­bi­li­tat i que el Con­sell ha de donar expli­ca­ci­ons sobre els cri­te­ris tècnics, econòmics, soci­als i espor­tius que jus­ti­fi­quen el pro­jecte.

Albiol ha inci­dit en el fet que les matri­cu­la­ci­ons de vai­xells d'esplai ha cai­gut en un 26, 8% i en què el País Valencià ja compta amb 18.000 amar­res. A més, segons Albiol, en la zona de Peníscola exis­teix una sobre­o­ferta perquè actu­al­ment hi ha tres ports espor­tius en un tram de costa de 13 kilòmetres.

També ha indi­cat que «encara està per veure» l'informe d'impacte medi­am­bi­en­tal, i ha recor­dat que el pro­jecte està ubi­cat en el lito­ral de la Serra d'Irta i la zona humida de la mar­jal de Peníscola, zones pro­te­gi­des.

Ahir, el con­se­ller d'Infra­es­truc­tu­res i Trans­port, Mario Flo­res va defi­nir el pro­jecte com l'actu­ació «més ambi­ci­osa en oferta nàutica que la Gene­ra­li­tat té en marxa en l'actu­a­li­tat», amb un pres­su­post glo­bal de lici­tació esti­mat en 69,4 mili­ons d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.