Turisme
Una eina per millorar la imatge dels allotjaments
Els allotjaments de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre –hotels, càmpings, apartaments i cases rurals– podran rebre, a partir d'ara, un informe mensual amb els paràmetres de la seva reputació en línia i alertes quan rebin un comentari negatiu dels seus clients en plataformes com ara Booking i TripAdvisor, perquè puguin respondre.
Aquesta és la funció del mòdul E-Reputació de Tourisme Data System, impulsat pel PCT de Turisme i d'Oci de Catalunya i el Patronat de Turisme de la Diputació. El president del patronat, Martí Carnicer, recorda que els grans allotjaments s'han dotat de programaris per gestionar la reputació a internet i “calia una eina al servei de petites i mitjanes empreses perquè també puguin veure com són percebuts per millorar la seva imatge”. L'informe d'E-Reputació valora aspectes com ara la qualitat d'un establiment, la neteja i les habitacions, i també fa anàlisis segons la nacionalitat i el perfil dels usuaris o la categoria de l'allotjament.
Mercedes Broto, subdirectora de CYE Holiday Centre, un dels hotels participants en la prova pilot, destaca la utilitat de l'eina, que facilita les decisions per satisfer les demandes dels clients. E-Reputació també genera un informe amb dades generals sobre la destinació turística. L'1 de novembre, els allotjaments rebran el primer informe mensual.