Societat

Economia solidària amb rendibilitat

El repte, conciliar els valors de l'economia solidària, la qualitat dels serveis i la rendibilitat econòmica

Els consumidors tenim poder de transformació

Càritas fa un esforç per mantenir la sensibilització de manera paral·lela a l'acció social dels programes que desenvolupa dia rere dia amb el convenciment que el relat i els valors són la clau per aconseguir transformar la societat. La campanya Cridats a ser comunitat és un exemple d'aquesta aposta per la sensibilització.

Un dels eixos de la campanya és el foment de l'economia solidària. Considerem que cal compartir, consumir amb responsabilitat i viure de manera senzilla i amb valors. L'economia solidària és aquella que situa les persones al centre, que crea oportunitats laborals per a tothom i que cuida el medi ambient. Per afavorir-ho, com a consumidors, el nostre paper és clau: les nostres decisions de compra i d'inversió són les que la fan possible. Càritas promou el consum responsable, el cooperativisme, les inversions ètiques i el comerç just i de proximitat. D'altra banda, fomenta l'economia solidària activament amb accions concretes com ara les activitats d'Ecosol Empresa d'Inserció, el Servei d'Intermediació Laboral o la Cooperativa de Serveis Santa Clara. El servei de missatgeria sostenible d'Ecosol és una iniciativa basada en l'economia solidària que té per objectiu la inserció laboral de persones en risc d'exclusió, però no a qualsevol preu, sinó a través d'un projecte sostenible, respectuós amb el medi ambient i que soluciona de manera eficient una necessitat: la distribució de paqueteria al centre de les ciutats. Ecosol també participa en el projecte Bolsos con Alma, que crea bosses de mà i accessoris reciclant sacs de cafè, i que disposa de personal que ha pogut sortir del cercle de l'exclusió social gràcies als itineraris integrals d'inserció. Però hi ha molts més exemples. Trobar l'equilibri entre els valors de l'economia solidària, la qualitat professional en la prestació de serveis i la rendibilitat econòmica, és tot un repte per a l'entitat, però campanyes com Cridats a ser comunitat ens recorden que no només és possible, sinó també necessari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.