Societat

metereologia

alerta per onada de fred

Emergències manté activada l'alerta per “fred extrem”

La massa d'aire gelat provinent del Bàltic s'ha frenat però els seus efectes continuen afectant tot el territori

S'aturen les ventades, però la temperatura no es recupera. Es manté activada l'alerta per “fred extrem” malgrat que ja s'han frenat les masses d'aire fred provinent del Bàltic que estaven entrant a Catalunya. Les conseqüències d'aquestes bosses d'aire gèlid continuen assolant el país i provocant una sensació tèrmica gebradora. Durant la jornada d'ahir el sol es va imposar als núvols però la totalitat de les comarques lleidatanes van registrar temperatures negatives. Sense atendre els valors extrems comptabilitzats en cotes superiors als 1.500 metres, on amb facilitat es va baixar dels 15 graus negatius, el termòmetre va caure en picat en molts punts. Lleida, -8 graus; Mollerussa, -9; Oliola, -11; Guixers, -12; Esterri d'Àneu, -15, o Vielha i la Seu d'Urgell, -12 graus en cada municipi. El rècord del dia va ser per a Das, a la Cerdanya, amb -21,6 graus. Segons dades del Meteocat, Das es va quedar a només un grau d'arribar al seu mínim històric: -22,6 graus, el dia de Nadal de l'any 2001.

Les capes d'aire fred es desplacen cap a les valls. És per això que l'alerta per fred no es desactiva. S'esperen temperatures igualment gelades al llarg del dia d'avui.

Les nevades poden caure al Pirineu Oriental; però, en canvi, no se n'esperen al Pirineu lleidatà.

La direcció general d'Emergències i Protecció Civil manté activada l'alerta del pla Procicat pel fred extrem i recomana que la gent gran, els nadons i les persones que tenen malalties respiratòries no surtin al carrer.

LA XIFRA

-21,6
graus de temperatura es van registrar a Das, a la Cerdanya. Va quedar a un grau del seu rècord històric.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

tradicions

L’ou com balla, en fonts de circuit tancat per la sequera

Barcelona
societat

Vulpellac s’omple de criatures màgiques amb el Fantasticat

vulpellac

Rècord de participació a l’Aplec del Caragol de Lleida

barcelona
societat

Reorganització interna dins de la Coordinadora d’ONG Solidàries

girona

La pluja malmet les catifes de les Enramades

Arbúcies

Experts alerten de l’increment de patologies per la contaminació

BARCELONA
el temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornades amb pocs canvis

Barcelona
Port de Barcelona

La transició energètica transforma el Port de Barcelona en un ‘hub’ d’energia verda

BARCELONA
Societat

Amadeu Rovira i els seus ‘glops’ de vida