rodalies
soterrament de vies
Montcada exigeix més seguretat a les vies després d'una nova víctima, la 170
L'alcaldessa i la plataforma veïnal reclamen que el projecte per cobrir l'R2, previst per al 2020, s'acceleri
Diumenge va morir atropellat un noi de 14 anys
“El que cal ara és gestionar el mentrestant, que s'incrementi la seguretat als passos a nivell i a tota la línia”, va dir ahir l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, en la concentració en record del noi de 14 anys, veí del municipi i alumne de l'institut Montserrat Miró, que diumenge a la tarda va morir al tram de la línia R2 que passa davant del CAP Les Indianes. Amb aquesta ja són 170 persones les que han mort a les vies del tren a l'altura de Montcada.
Acompanyada del portaveu de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, Antoni Mollet, i de representants del consistori, Campos va anar més enllà i va reclamar que s'escurcin els terminis d'execució de les obres per fer subterrànies les vies, que, com va anunciar la setmana passada el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, està previst que comencin a principi del 2020. “Sentim impotència i tristor”, va dir Mollet abans de tornar a reclamar més seguretat i demanar unitat els pròxims tres anys. “No baixarem la guàrdia, no està tot fet”, hi va afegir després de la concentració, on hi havia companys del noi mort que, amb veïns, van tallar durant gairebé mitja hora la circulació de trens. L'acció va provocar entre mitja hora i una hora de retard en la circulació dels trens de l'R2 Nord i l'R11i va afectar uns 3.000 usuaris. La plataforma va convocar una altra protesta, que tindrà lloc avui al vespre davant del monòlit a les víctimes.
LA FRASE
LA XIFRA
Una reivindicació històrica
Els veïns de Montcada fa més de trenta anys que demanen que les vies de l'R2 siguin subterrànies al municipi. La setmana passada, Foment es va comprometre públicament a començar els treballs a principi del 2020. En aquest temps haurà d'elaborar dos estudis informatius, obtenir les declaracions d'impacte ambiental i, finalment, elaborar els projectes constructius per fer subterrani un tram de gairebé quatre quilòmetres des del barri de Vallbona de Barcelona fins al pont de l'autopista C-33, però també per implantar una tercera via fins a Montmeló, a proposta de la Generalitat. El pressupost per executar aquests treballs arribaria als 300 milions d'euros. Les obres, que es poden allargar 38 mesos, es faran per fases.