Societat

Sindicalisme

Denuncien la precarització de la plantilla de FGC

El sindicat CCOO alerta que, si no es milloren les condicions laborals i salarials del personal, perilla el servei d’algun dels deu trens diaris de la nova línia de la Pobla

El sindicat Comissions Obreres (CCOO) ha denunciat a través d’un comunicat la precarització de la plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat i la consegüent falta d’efectius, així com les dificultats per trobar maquinistes per a la línia Lleida-la Pobla de Segur. Ara fa aproximadament un any que Ferrocarrils està operant a la línia de la Pobla, en la qual ofereix deu viatges d’anada i tornada, amb una plantilla de 23 persones, nou d’elles maquinistes. CCOO considera que la plantilla actual és insuficient, ja que habitualment el personal de l’explotació de la línia Lleida-la Pobla ha de treballar fins a deu dies seguits sense descans i, en alguns casos, es fan jornades per sobre de les vuit hores diàries. Avisen que, “si no es milloren les condicions laborals i salarials del personal de la línia Lleida-la Pobla, hi haurà dificultats serioses per trobar nous maquinistes i garantir que els que hi ha ara no se’n vagin a treballar a Renfe”. També alerten que, a causa de les continuades ofertes de treball de l’operadora estatal, en poques setmanes hi pot haver una falta de maquinistes que faci inviable la sortida d’alguns dels deu trens que hi ha diàriament a la línia de Lleida-la Pobla. “El gran volum de treball va en detriment de la seguretat dels passatgers, perquè algú que treballa deu dies consecutius amb jornades maratonianes, al final del període no té els reflexos com el primer dia”, alerten

Desmentiment

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), però, va voler desmentir les afirmacions del comunicat, assegurant que sempre i en tots els casos es respecta el marc legal d’organització del treball i de gestió de recursos humans aplicable a una empresa de serveis públics de transport. L’empresa també va manifestar la seva voluntat de diàleg amb la representació dels treballadors cercant l’entesa social en la definició del millor marc regulador de les condicions laborals.

Situació “pràcticament insostenible”

Des de CCOO expliquen que a principi d’estiu es va arribar a una situació “pràcticament insostenible” a causa de la manca de maquinistes, per la qual cosa Ferrocarrils de la Generalitat va obrir una oferta pública per cobrir una vacant de maquinista. L’empresa ha fet dues convocatòries més en tres mesos i han resultat desertes perquè, tot i que s’hi han presentat diversos maquinistes, tots han declinat l’oferta per les baixes condicions salarials i laborals. Aquestes condicions, segons expliquen, són les més baixes del sector amb una diferència important: un maquinista que treballi a Renfe cobra 500 euros més cada mes, i un maquinista de la mateixa empresa en cobra 400 més, mensualment. El personal que treballa a la línia de Lleida-la Pobla està equiparat al personal que treballa als cremalleres de Montserrat o de Núria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CALDES DE MALAVELLA

Finalitzen les obres de la depuradora de Can Carbonell

CALDES DE MALAVELLA

L’escola de pilots d’Alguaire estarà a punt la primavera vinent

Alguaire

Concentració per reivindicar la salut mental en el treball

girona

235 alumnes de 6è de primària ballen per l’equitat a Sant Gregori

girona

S’inicien les obres per convertir el Xalet Soler en la Casa de la Tecnologia

girona

Totes les cries del musclo del Delta acabaran provenint de Roses

roses

Sant Pau descobreix una nova causa genètica d’immunodeficiència

Barcelona

El Museu d’Art adquireix un fragment del retaule de Sant Feliu de principis del segle XVI

girona
infraestructures

Puente sosté que Catalunya és el territori on l’Estat inverteix més, tot i el 46% d’execució

barcelona