Municipal
L’oficina de turisme té el doble d’usuaris
El nou concepte d’oficina de turisme de Pineda, pensat com una experiència virtual, ha convençut els usuaris, que han doblat des de l’abril el nombre de visites a l’espai ubicat a la plaça Catalunya. En el marc d’una jornada de treball organitzada per Telefónica sobre “l’impacte de la primera oficina digital i interactiva de turisme” que la companyia ha posat en marxa a Catalunya, es van xifrar en 9.200 les persones que han fet ús de les instal·lacions. Segons les dades facilitades pel consistori, del total de visitants 5.520 (60%) són de fora de l’Estat i 3.680 (40%), de les fronteres espanyoles, tot i que la majoria, un 36%, tenen el seu origen dins de Catalunya, seguits del País Basc i Andalusia. La primera tinenta d’alcalde i responsable de Turisme, Carme Aragonès (PSC), va avançar que, un cop coberta l’oferta adreçada a famílies i infants, s’està treballant en nou material adreçat al col·lectiu de joves. “L’aportació d’aquesta tecnologia d’avantguarda és un dels elements clau que situen Pineda en el mapa de la innovació a Catalunya”, va precisar. Per la seva banda, Bruno Vilarasau, director de sector públic i serveis digitals de Telefónica, va incidir en la importància de simplificar els processos d’accés al món del turisme a través de les noves tecnologies, “que permeten acostar l’Ajuntament a la seva ciutadania”. L’oficina ha tingut un cost de 198.000 euros.