Societat

noves tecnologies

publicitat

Ni una notificació fora de lloc

Telefónica desenvolupa a Barcelona un sistema basat en intel·ligència artificial que ajuda les marques a contactar amb els usuaris quan estan més receptius

La meitat de la població creu que les alertes del mòbil distreuen

Les mateixes marques que van trobar en els telèfons mòbils una via directa per connectar amb la seva clientela estan veient ara que, davant la saturació de missatges i notificacions, les alertes al mòbil han perdut eficàcia i s’han començat a percebre com un destorb, motiu pel qual molts usuaris acaben silenciant o desinstal·lant les aplicacions. Per mirar de posar ordre a aquesta massificació, Telefónica ha desenvolupat una eina que utilitza la intel·ligència artificial i el machine learning amb l’objectiu d’ajudar les marques a enviar notificacions als usuaris just quan estiguin més receptius per interactuar-hi.

La plataforma Smart Notifications ha estat desenvolupada per l’equip de predicció del comportament humà que lidera Angela Shen dins de l’àrea d’Innovació de Producte al Centre d’Innovació de Telefónica a Barcelona. El seu objectiu és seleccionar automàticament el millor moment del dia perquè els usuaris rebin notificacions als seus dispositius, i per triar-lo utilitza l’aprenentatge automàtic prenent com a base la informació que generen els diferents sensors del mòbil i aplicant un algoritme que pot detectar l’avorriment humà en observar l’activitat d’una persona i tenint en compte factors com ara el moment del dia, el temps transcorregut des de la darrera trucada o l’últim missatge de text i la intensitat d’ús del telèfon.

Aquest procés s’aconsegueix sense comprometre les dades dels usuaris, ja que es realitza dins el mateix dispositiu, i els servidors no recopilen informació personal ni dades confidencials. Els creadors han posat aquest sistema a disposició dels programadors d’aplicacions que el vulguin utilitzar i remarquen que la seva utilització “permetrà a les marques estar més a prop del seu públic del que ho estaven fins ara”.

Diversos estudis interns de la companyia demostren que aplicant aquesta solució les possibilitats que els usuaris interactuïn amb les aplicacions creixen al voltant d’un 35%, mentre que les probabilitats que aquests desactivin les notificacions es redueixen un 40%. Aquest és el primer producte desenvolupat per Telefónica per pal·liar l’excés d’interaccions del mòbil, que la meitat dels usuaris consideren una clara distracció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Nou forn crematori i ampliació de la sala de cerimònies pel tanatori de Tarragona

TARRAGONA
societat

Prop de 3.000 persones marxen per Palestina a Barcelona

baRCELONA
MOBILITAT

L’ús del transport a demanda a l’Horta de Lleida creix un 30% en un any

LLEIDA
ROMANYÀ DE LA SELVA

Malestar dels gestors forestals de les Gavarres per les curses que s’hi fan

ROMANYÀ DE LA SELVA
SOCIETAT

Neix al Zoo de Barcelona una gasela dama mohor, espècie en perill crític d’extinció

BARCELONA
MEDI AMBIENT

L’alcalde de Santa Susanna demana a la ciutadania que estalviï aigua

SANTA SUSANNA
trànsit

Transit justifica el tall de l’AP-7 i la C-25 per seguretat viària

barcelona

La Rambla necessita atencions

Girona
Francesc Ventura Ribal
Adjunt a la direcció de l’àrea d’inclusió social de la Fundació la Caixa

“Busquem empreses que sàpiguen veure el talent en les persones”

GIRONA