Societat

Dos caps de setmana per descobrir els destins familiars

La iniciativa ‘Hola Família!’ mobilitza les 24 destinacions de turisme familiar amb activitats i descomptes

Les famílies a qui els agrada fer turisme a Cata­lu­nya, sigui al mar o a la mun­ta­nya, en un càmping o en un hotel, que s’apun­tin les següents dates: el cap de set­mana del 20 al 22 d’abril i el del 18 al 20 de maig. Són els esco­llits per pro­mo­ci­o­nar les 24 des­ti­na­ci­ons de turisme fami­liar que hi ha a casa nos­tra (cer­ti­fi­ca­des per l’Agència Cata­lana de Turisme), i per aquest motiu muni­ci­pis i empre­ses del sec­tor orga­nit­za­ran acti­vi­tats i faran des­comp­tes per tal de donar a conèixer el ter­ri­tori i les seves pos­si­bi­li­tats. Aquest turisme és molt impor­tant no només en l’àmbit inte­rior sinó també pel que ve de fora, espe­ci­al­ment de França, el Bene­lux i el Regne Unit. “Sumant el mer­cat intern, català i de l’Estat, i l’estran­ger, les famílies repre­sen­ten el 30% del turisme”, va dir ahir el direc­tor gene­ral de Turisme, Octavi Bono.

El pri­mer cap de set­mana fami­liar estarà cen­trat en les loca­li­tats de costa, i el segon, a les des­ti­na­ci­ons inte­ri­ors (podeu con­sul­tar a www.​catalunya.​com). L’objec­tiu no només és donar a conèixer el ter­ri­tori sinó també con­tri­buir a la deses­ta­ci­o­na­lit­zació turística i des­ta­car la qua­li­tat i la diver­si­tat de l’oferta espe­ci­a­lit­zada en famílies que hi ha a totes les comar­ques. Cada loca­li­tat que ja té el segell de turisme fami­liar orga­nit­zarà actes (festa Holi a Cale­lla o del circ a Mal­grat, per exem­ple), el sec­tor hote­ler farà des­comp­tes, i els res­tau­rants, menús espe­ci­als.

LA XIFRA

150
activitats
organitzaran 223 empreses, municipis i equipaments turístics implicats en el turisme familiar.

Buscar éssers màgics amb app, com el Pókemon Go!

L’Agència Catalana de Turisme (ACAT) ha creat una app, Llegendes en família, especialment per a aquesta campanya de promoció del turisme familiar. Del que es tracta és que els infants i els seus pares amb els seus mòbils, i estiguin a la destinació que estiguin, puguin “caçar” i col·leccionar figures mítiques catalanes relacionades amb cada una de les 24 destinacions que tenen el segell de turisme familiar. Els mites no són inventats. Les representacions sí, és clar, però s’han fet a partir de l’estudi de llegendes de cada una de les poblacions i amb l’assessorament d’experts, entre els quals Joan de Déu Prats. Per exemple, en el cas de les destinacions de Costa Barcelona, els infants podran buscar la Dona d’Aigua de Santa Susanna, la Lloba de Calella, el Ratpenat Gegant de Malgrat de Mar, el Jove Pirata Dragut de Pineda, el Peix Nicolau de Vilanova i la Geltrú o el Drac Gar i Got de Castelldefels. Els éssers màgics s’amagaran en platges, parcs i boscos, i un cop “caçats” es podran col·leccionar. Una altra manera d’apropar als més petits i els seus pares les llegendes pròpies de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia