La Jaume Bofill vol posar fi als horaris d’escola poc saludables
Aposten per reduir la jornada a les escoles
Un estudi també aposta per racionalitzar l’hora de dinar a l’ESO
La Fundació Jaume Bofill i la Federació dels Moviments de Renovació Pedagògica (FMRP) proposen reduir el temps lectiu en les jornades escolars i acabar amb l’horari compacte als instituts. Aquestes són dues de les propostes que recull el document presentat ahir a Barcelona per modificar els horaris escolars que, segons el seu criteri, “estan antiquats, són estressants, generen desigualtat i no garanteixen l’aprenentatge”.Segons el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín, els horaris són rígids i poc saludables.
Entre la bateria de propostes per modificar els horaris, els experts plantegen enriquir el currículum educatiu dels alumnes introduint crèdits de lliure elecció que es podrien cursar fora del centre i que serien convalidables com a hores lectives.
En el cas de l’ESO plantegen col·locar activitats de tipus individual al principi i final de la jornada, com treball autònom en tasques escolars o lectura. Flexibilitzar els horaris d’entrada i sortida del centre escolar, de manera que les famílies i alumnes puguin adaptar-los segons les seves necessitats, és una altra de les propostes.
Proposen a més que els alumnes de secundària entrin una hora més tard i que facin quatre hores de classe seguides, en comptes de les sis actuals.
En l’etapa d’ESO, els alumnes entre la una i les dues de la tarda haurien de dinar, en comptes de fer l’àpat cap a les tres com passa ara amb la jornada compacta.
Admissió d’alumnes i concerts
El Govern va aprovar ahir obrir un procés de consulta prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret d’admissió d’alumnes als centres educatius, que ha de substituir el marc actual, vigent dels de 2007, per tal d’incorporar mesures previstes al Pacte contra la Segregació Escolar impulsat pel Síndic de Greuges. ’actualitzarà el règim d’admissió d’alumnes actual i s’establirà una escolarització dels alumnes amb necessitats educatives específiques adequada i equilibrada. En el darrer procés de preinscripció, es va modificar el decret eliminant la puntuació complementària per malaltia crònica del sistema digestiu, endocrí o metabòlic, i la puntuació de ser ermà d’exalumne.