Societat

La Jaume Bofill vol posar fi als horaris d’escola poc saludables

Aposten per reduir la jornada a les escoles

Un estudi també aposta per racionalitzar l’hora de dinar a l’ESO

La Fun­dació Jaume Bofill i la Fede­ració dels Movi­ments de Reno­vació Pedagògica (FMRP) pro­po­sen reduir el temps lec­tiu en les jor­na­des esco­lars i aca­bar amb l’horari com­pacte als ins­ti­tuts. Aques­tes són dues de les pro­pos­tes que recull el docu­ment pre­sen­tat ahir a Bar­ce­lona per modi­fi­car els hora­ris esco­lars que, segons el seu cri­teri, “estan anti­quats, són estres­sants, gene­ren desi­gual­tat i no garan­tei­xen l’apre­nen­tatge”.Segons el direc­tor de la Fun­dació Jaume Bofill, Ismael Palacín, els hora­ris són rígids i poc salu­da­bles.

Entre la bate­ria de pro­pos­tes per modi­fi­car els hora­ris, els experts plan­te­gen enri­quir el currículum edu­ca­tiu dels alum­nes intro­duint crèdits de lliure elecció que es podrien cur­sar fora del cen­tre i que serien con­va­li­da­bles com a hores lec­ti­ves.

En el cas de l’ESO plan­te­gen col·locar acti­vi­tats de tipus indi­vi­dual al prin­cipi i final de la jor­nada, com tre­ball autònom en tas­ques esco­lars o lec­tura. Fle­xi­bi­lit­zar els hora­ris d’entrada i sor­tida del cen­tre esco­lar, de manera que les famílies i alum­nes puguin adap­tar-los segons les seves neces­si­tats, és una altra de les pro­pos­tes.

Pro­po­sen a més que els alum­nes de secundària entrin una hora més tard i que facin qua­tre hores de classe segui­des, en comp­tes de les sis actu­als.

En l’etapa d’ESO, els alum­nes entre la una i les dues de la tarda hau­rien de dinar, en comp­tes de fer l’àpat cap a les tres com passa ara amb la jor­nada com­pacta.

Admissió d’alumnes i concerts

El Govern va aprovar ahir obrir un procés de consulta prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret d’admissió d’alumnes als centres educatius, que ha de substituir el marc actual, vigent dels de 2007, per tal d’incorporar mesures previstes al Pacte contra la Segregació Escolar impulsat pel Síndic de Greuges. ’actualitzarà el règim d’admissió d’alumnes actual i s’establirà una escolarització dels alumnes amb necessitats educatives específiques adequada i equilibrada. En el darrer procés de preinscripció, es va modificar el decret eliminant la puntuació complementària per malaltia crònica del sistema digestiu, endocrí o metabòlic, i la puntuació de ser ermà d’exalumne.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia