Societat

Bona part de la Selva es queda sense aigua

La urbanització Residencial Park de Maçanet de la Selva no disposa de subministrament des de dimecres

A Sils, Arbúcies i Santa Coloma de Farners l’aigua no és potable

El pri­mer dia sense plu­ges no va donar treva a molts dels muni­ci­pis de la Selva, que no tenen aigua o no és pota­ble. A la urba­nit­zació Resi­den­cial Park de Maçanet de la Selva no en tenen des de dime­cres i en pobles com ara Santa Coloma de Far­ners, Sils o Arbúcies és massa tèrbola i no és pota­ble.

A Maçanet, es va poder solu­ci­o­nar de forma pro­vi­si­o­nal el tall de sub­mi­nis­tra­ment elèctric al veïnat de Mar­to­rell. De moment opera un gene­ra­dor ins­tal·lat a l’estació de Maçanet-Mas­sa­nes, on no hi ha llum. Tot i aquesta millora, la falta d’aigua pota­ble a la urba­nit­zació Resi­den­cial Park con­ti­nua sent actu­al­ment el prin­ci­pal pro­blema i no se sap quan se solu­ci­o­narà. L’alcal­dessa de Maçanet, Natàlia Figue­ras, va afir­mar: “Hem tin­gut sort si ens com­pa­rem amb altres muni­ci­pis, que han patit molt.”

A Sils l’aigua no és pota­ble. L’alcalde, Edu­ard Colomé, també afir­mava que havien tin­gut més sort que altres muni­ci­pis, tot i que el mal de l’aigua l’inten­ten resol­dre, de manera pro­vi­si­o­nal, amb dis­pen­sa­dors i bidons d’aigua, que van repar­tir en cen­tres esco­lars i poli­es­por­tius. Hi seran –va dir– men­tre con­tinuï l’emergència.

Camió cis­terna

A Arbúcies van caure en qua­tre dies 356,5 l/m², la mei­tat del que es va regis­trar en tot el 2019, segons fonts del con­sis­tori. El Glòria ha pro­vo­cat més de mil incidències i l’aigua no és pota­ble. Com que surt tèrbola des d’ahir, l’Ajun­ta­ment repar­tirà aigua avui i demà de les tres a les cinc de la tarda al davant del col·legi Doc­tor Caru­lla amb un camió cis­terna, segons va deta­llar la com­pa­nyia Sorea. L’afec­tació és al nucli urbà i les urba­nit­za­ci­ons. A Joa­net i Fogue­res de Mont­so­riu no hi ha res­tric­ci­ons.

A Santa Coloma, l’Ajun­ta­ment va infor­mar, a través d’un ban i de les xar­xes, que hi haurà un camió cis­terna a par­tir d’avui i cada dia a la plaça del Firal per dis­tri­buir aigua (de les onze del matí a la una del mig­dia). L’afec­tació és al nucli urbà i no inclou la urba­nit­zació de Santa Coloma Resi­den­cial. El con­sis­tori reco­mana “no uti­lit­zar l’aigua per beure o cui­nar”.

LA XIFRA

4
dies
fa que no tenen aigua els veïns de la urbanització Residencial Park, i no hi ha data prevista per solucionar-ho.

Pedres per a un pont de Massanes

Sense llum, aigua i cobertura mòbil en els pitjors moments del pas del temporal, ahir a la urbanització de Riuclar, a Massanes, la situació era menys greu. L’alcalde, Joan Pou (ERC), va explicar que calia un generador perquè les bombes poguessin fer arribar l’aigua en aquest veïnat, on viuen unes dues-centes persones. Dimecres més d’un centenar de veïns van ser desallotjats per prevenció a causa de la crescuda del Tordera. L’Ajuntament de Massanes ha hagut de dur 34 tones de pedres per estabilitzar un pont a l’interior de la urbanització, que s’havia descalçat. Els Mossos d’Esquadra no hi deixaven passar per raons de seguretat, i l’Ajuntament ha demanat un informe definitiu.

A Massanes, l’aigua començava a sortir ahir a la urbanització de Riuclar, però de manera tèrbola. Amb l’ajut de la Diputació, l’Ajuntament hi va fer arribar garrafes i un camió cisterna. L’alcalde confia que el servei es restablirà de manera progressiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia