Societat

Societat

Trucada de Sils a l’Àfrica

La veïna de Sils Fadima Diawara ha impulsat un nou model de telèfon mòbil, amb l’objectiu de cobrir un buit en el mercat

El Consell Comarcal de la Selva l’ha distingit com la millor iniciativa emprenedora del 2019

Estar en contacte. Això és el que significa kunfabo en mandenkà, una llengua de l’Àfrica occidental. Kunfabo també és el primer telèfon intel·ligent africà impulsat per Fadima Diawara, una jove emprenedora, de 33 anys, llicenciada en dret per la Universitat de Guinea.

Fa 12 anys, Diawara va deixar enrere la seva Àfrica natal per començar una nova vida a Catalunya i es va instal·lar a Sils. “Necessitava omplir una necessitat en la comunicació. Crear una marca africana que ens representi i amb què ens identifiquem”, explica. El canvi vital li ha permès adquirir una visió global dels negocis i dur a terme un projecte que té una vessant social destacable. Concretament, Diawara ha ideat una nova marca de baix cost (no arriben als 100 euros) de telèfons intel·ligents africans de qualitat amb aplicacions purament africanes per donar suport al consumidor en la seva vida diària. Un model destinat a tot el món, però especialment per als residents del continent africà.

El Consell Comarcal de la Selva ha distingit, recentment, el projecte de l’emprenedora amb el premi a la millor iniciativa emprenedora de la Selva del 2019, amb un acte que es va fer, dimarts, al centre Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners. De fet, aquest centre ha estat l’encarregat de dur a terme l’assessorament en aquest projecte, que té la seu a Conakry, capital de Guinea. L’acte va tenir la presència del president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, i del director del centre Eix de Negoci, Martí Juanola. Aquest guardó reconeix la tasca de Fadima Diawara i del compromès equip multidisciplinari que ha aconseguit implicar.

Fa gairebé dos anys, Diawara va acudir al centre Eix de Negoci de Santa Coloma buscant suport i assessorament. “Vaig haver de fer molta investigació per tenir informació del tema. Seguidament, vaig centrar-me en el micromecentatge – és un mecanisme col·laboratiu de finançament de projectes– i a buscar inversors amb qui col·laborar.” I és que l’apartat econòmic és la dificultat principal amb què es troben els impulsors de negocis propis, tal com ens explica la protagonista.

“Cal tenir fe”

L’emprenedora tenia per objectiu fer accessible la tecnologia a tothom, fomentar la inclusió digital i oferir al continent africà productes en sintonia amb el seu context social i econòmic. Per aquesta raó, va decidir crear el seu propi negoci, una aposta ben arriscada. Però, tal com afirma la mateixa Diawara, “cal tenir fe, evitar la por al fracàs i no esperar el moment ideal”. Així, convida totes les persones amb inquietuds a plasmar les seves idees i a defugir la por. Una emprenedora que, tal com afirma ella mateixa, ha hagut de superar moltes dificultats, com el fet de ser una emprenedora jove, negra i mare. “Cal perseverar, no abandonar mai.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia