Societat

L’ocupació en el transport públic cau un 75%

Asetrans insta a “recuperar la confiança” en el sector i demana ajut a la Generalitat i a l’Ajuntament de Girona

El sector del transport públic de viatgers per carretera de les comarques gironines, agrupat en l’Associació de Transports de Girona, Asetrans, té actualment una ocupació del 25-30% en els serveis d’autocar i d’autobús. La patronal gironina lamenta que, per l’esclat de la Covid-19, hagin tingut una baixada del 75% de l’ocupació respecte a fa un any, segons dades de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat de l’Àrea de Girona (ATM). El descens de mobilitat de passatgers –per l’auge del teletreball i el tancament dels centres escolars, entre altres– ha motivat aquesta caiguda, però des del sector també assenyalen la “por” que hi pot haver per utilitzar el transport públic. Amb l’entrada de la fase 3 i la fi de l’estat d’alarma, Asetrans confia a anar recuperant l’afluència de viatgers en un transport que qualifiquen com “un espai molt segur” per evitar el contagi perquè és obligatori portar mascareta. Per incentivar la utilització del transport públic han demanat ajut a la Generalitat de Catalunya i a l’Ajuntament de Girona, ja no només per incentivar l’ús preferent del transport públic, sinó també per recuperar en general el sector de l’autocar perquè el segment del discrecional i del turístic està totalment aturat.

El president d’Asetrans, Àlex Gilabert, explica que és cert que la presència de passatgers ha anat augmentant les últimes setmanes, “però estem al -75% de l’ocupació que hi havia fa un any”. Gilabert destaca que l’autobús és un espai molt segur: “Des del primer dia vam apostar perquè la mascareta fos obligatòria. Durant aquest període no hem tingut cap treballador nostre que s’hagi contagiat de Covid-19 en horari laboral. Estem prenent totes les mesures de seguretat i de desinfecció.” Asetrans recorda que agafar el transport públic és “fomentar la sostenibilitat i potenciar el medi ambient”.

El president d’Asetrans també alerta: “En aquests moments per més oferta que presentem no està tenint retorn d’usuaris, i si la demanda continua a la baixa, sense les ajudes de les administracions no ho podrem mantenir. Perilla tota la feina que hem fet els últims 15 anys.” Des del 2006, s’ha passat dels quatre als vuit milions d’usuaris anuals a l’entorn metropolità de Girona. “Entre tots, hem doblat la utilització del transport públic en aquest període després d’incloure la integració tarifària, millorar els serveis i haver superat una crisi entremig”, explica Gilabert. Una de les mesures que han sol·licitat a l’Ajuntament de Girona és l’augment de carrils bus situats en rutes interurbanes d’entrada a la ciutat, no necessàriament de llargues distàncies, sinó 50 metres abans de semàfors o rotondes en llocs on hi ha més freqüència de busos en poc espai de temps, com ara Emili Grahit, Güell i la carretera de Barcelona. També s’ha demanat reactivar els baixadors per a autocars turístics.

LA FRASE

No hem tingut cap treballador nostre que s’hagi contagiat de Covid-19 en horari laboral
.
Àlex Gilabert
president d’asetrans


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia