Societat

Sorpresa i expectació a l’Alt Camp per l’aparició d’un monòlit a l’arbreda de Santes Creus

És un obelisc metàl·lic semblant al que va aparèixer fa dies a Platja d’Aro

Té gravats uns jeroglífics egipcis amb el missatge “el joc ha començat”

L’aparició d’un monòlit metàl·lic amb gravats egipcis a l’arbreda de Santes Creus, al municipi d’Aiguamúrcia (Alt Camp), ha despertat expectació aquest diumenge entre els veïns del municipi i de la comarca. L’Ajuntament ha descobert l’existència de l’obelisc aquest dissabte i en desconeix l’autoria.

Els veïns del nucli de Santes Creus han descobert amb sorpresa que en un dels extrems de l’arbreda algú ha instal·lat un monòlit d’uns tres metres d’alçada amb jeroglífics egipcis en tres de les seves cares. La peça és similar a l’obelisc que es va trobar a Platja d’Aro (Baix Empordà) fa a finals de març i que també va generar molta expectació.

L’alcaldessa d’Aiguamúrcia, Dolors Palma, ha explicat que a diferència dels altres monòlits, que “són llisos i no tenen cap gravat”, el de Santes Creus “té unes lletres egípcies gravades, que ens han dit que signifiquen que el joc ha començat”.

D’ençà que s’ha donat a conèixer als mitjans de comunicació, molts curiosos s’hi han apropat per fer’s-hi fotografies.

“Ha aixecat molta expectació. Ha sigut una riuada constant de gent. La curiositat pot més”, ha declarat a l’ACN l’alcaldessa, .

La Dolors i l’Isidre, dos veïns de Bràfim (Alt Camp), han decidit anar amb la família a veure la peça quan ho han vist als mitjans de comunicació. Són dos dels molts curiosos que s’han fotografiat amb el monòlit misteriós. Opinen que la iniciativa és curiosa i diuen que els ha sorprès.
“Ens agrada que ho posin en diferents municipis. Si volen, els faré lloc al poble”, han comentat entre rialles.

Davant l’expectació de la troballa, l’equip de govern es reunirà la setmana vinent per estudiar quin ús en poden fer i decidir si l’ubiquen en un altre espai. “Podria ser un reclam més per al municipi perquè té una repercussió mundial. Veurem si és possible mantenir-ho aquí, perquè no sabem si durarà molt”, ha afegit.


El consistori vol esbrinar més detalls sobre la peça, com per exemple la seva autoria i la seva finalitat. “Preguntarem a Medi Ambient; no sabem si és una promoció d’alguna empresa”, ha dit l’alcaldessa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Un 22% més d’ajuts i serveis per a les empreses catalanes

Medi Ambient

Paisatges adaptables

SORIGUERA
EDUCACIÓ

Educació compartirà amb els municipis les dades d’abandonament escolar

trànsit

L’era postpeatges es complica a l’AP-7

barcelona
societat

SOS Racisme alerta dels abusos policials

barcelona
MARTÍ SARRATE
PRESIDENT DEL B-TRAVEL

“La gent té moltes ganes de sortir i viatjar, malgrat la inflació i la guerra”

Barcelona
Medi Ambient

El llarg camí per renaturalitzar el Besòs

barcelona
Serveis

Set milions per estalviar aigua

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Més de vint sortides guiades als espais naturals de l’Empordà
societat

Més de vint sortides guiades als espais naturals de l’Empordà

baix empordà