Les àrees de servei de l’AP-7 s’omplen de camions
La nova mesura per les restriccions obliga els conductors a sortir amb més antelació i a esperar-se a la carretera
Les àrees de servei i les benzineres de la demarcació es van omplir de camions
Les àrees de servei i benzineres de l’AP-7 en tram gironí es van omplir de camions des del migdia fins a mitja tarda d’ahir diumenge a causa de les restriccions de circulació. A les cinc de la tarda, cap vehicle pesant podia passar per l’autopista en el tram que va de Maçanet de la Selva (Selva) fins a l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp). Per això, molts conductors van haver de sortir abans del previst per creuar el tram restringit abans que la mesura es posés en funcionament. Una vegada a Maçanet, però, els conductors s’havien d’esperar novament a les deu de la nit fins que França reobrís el trànsit als vehicles pesants, que també els va restringir tot el diumenge. Això va fer que molts conductors quedessin aturats unes quatre hores a la carretera.
Aturats, quin remei...
Entre el migdia i primera hora de la tarda, les àrees de servei i benzineres de l’AP-7 en el tram de la demarcació de Girona s’omplien de camions. Els conductors anaven ocupant totes les places disponibles després de superar el tram on es restringiria el trànsit de vehicles pesants entre les cinc de la tarda i les deu de la nit.
Una vegada superada la sortida de Maçanet de la Selva, els conductors ja buscaven un lloc on aturar-se i fer la parada. Ho feien per complir amb els horaris que els marca el taquígraf, però també perquè sabien que no podien anar gaire més lluny. El principal motiu és que a França els camions no poden circular fins a les deu de la nit. Això deixava molts conductors aturats a l’autopista, tal com explicava en Marian a l’ACN.
En Marian és un conductor que venia de Castelló de la Plana i va sortir de casa a les dotze del migdia. Habitualment ho feia entre dos quarts de quatre i les quatre. Ahir, però, va avançar l’horari perquè no l’enganxés la restricció de camions per l’AP-7 entre l’Hospitalet de l’Infant i Maçanet de la Selva.
Com en Marian, n’hi ha molts altres. En Jose i l’Antonio, per exemple, van sortir de València a les nou del matí. Habitualment sortien cap al migdia per anar pujant “sense presses” cap a França. Tots dos calculaven poder arribar a la frontera una vegada s’aixequés la restricció de circulació de vehicles pesants que hi ha cada diumenge a l’altra banda dels Pirineus.
Ahir, però, es van trobar que van haver de sortir abans de casa i quedar-se esperant en una àrea de servei “durant quatre hores”. Els dos conductors afirmen que aquesta restricció ha suposat sacrificar temps que passaven amb la família per “perdre’l” aparcats a l’autopista. “Jo preferiria anar a fer un cafè amb la dona”, deia l’Antonio. “Jo volia passar una estona més amb els fills”, replicava en Jose.
Tots dos es van haver de conformar escoltant la retransmissió del València per la ràdio. “Gol!”, va cridar l’Antonio a mitja entrevista celebrant el primer punt del seu equip preferit. “Almenys avui ja tinc una petita alegria”, confessava el conductor entre rialles.
A prop seu, mentre netejava el camió, en Moisés també lamentava la restricció de l’AP-7. “He hagut de sortir a les vuit del matí de casa”, deia mig enfurismat. En Moisés ve de Múrcia i viatja cap a Alemanya. “No hi ha dret que sempre hàgim de pagar els mateixos”, assegurava el conductor mentre acabava de passar l’aspirador. A partir de mitja tarda, cada vegada eren més les places que quedaven buides a les àrees de servei. Molts camioners preferien anar fent a poc a poc en direcció a França i ja pararien cap a la Jonquera. El temor era poder trobar lloc en una zona en què els diumenges ja hi ha molts conductors que s’aturen per esperar que França els permeti l’accés.