Amposta
El Deltasound genera 275.000 euros de negoci
El consistori defensa el festival del Delta tot i les crítiques de veïns i empresaris
L'Ajuntament d'Amposta ha fet un balanç molt positiu de la quarta edició del festival Deltasound que es va celebrar a la platja Eucaliptus del delta de l'Ebre fa una setmana. Unes 9.000 persones van participar en aquest festival que, segons dades de l'organització, l'Ajuntament i l'Associació de Músics de les Terres de l'Ebre (AMTE), ha generat un volum de negoci de 275.000 euros. Ho va afirmar ahir l'alcalde, Manel Ferré, que va precisar que aquesta ha estat a grans trets la despesa del festival, en què van actuar 55 grups i que va donar feina a quatre empreses de muntatge o sis de transport, entre altres. A més, durant les divuit hores que va durar el festival –de les 4 de la tarda a les 10 del matí de l'endemà– hi van treballar 250 cambrers, 80 persones de seguretat, 10 muntadors i una brigada de 20 persones per netejar la platja després de la festa. “La van deixar més neta del que estava”, va destacar Ferré, que va defensar el Deltasound per la seua capacitat d'atraure joves d'arreu del territori. “És un festival únic pel lloc on es fa i serveix per promocionar el Delta com a destinació turística”, va afirmar.
Respecte a les crítiques d'alguns empresaris turístics, dels veïns d'Eucaliptus i del mateix parc natural, que argumenten que el Deltasound contradiu els criteris de la Carta Europea de Turisme Sostenible, Ferré no les compartix. “És només una nit a l'any”, afirma.