Societat

El castell de Foixà, a la venda per 10,75 milions

Els amos fa anys que ofereixen la transacció de la finca, originària del segle XIII i ampliada fins al XVII

És un BCIN i periòdicament s’hi fan visites guiades

El cas­tell de Foixà, ori­gen del nucli de població al Baix Empordà en el segle XIII i ampliat al XVII, és a la venda per 10,75 mili­ons d’euros. Amb una superfície cons­truïda de 1.696 metres qua­drats, en una par­cel·la de gai­rebé mitja hectàrea, l’immo­ble ofe­reix 12 habi­ta­ci­ons, 10 banys, bibli­o­teca, cape­lla pri­vada i també como­di­tats més actu­als, com ara apar­ca­ment per a sis cot­xes, pis­cina, jacuzzi, zona de bar­ba­coa i habi­tatge per als maso­vers. El cer­ti­fi­cat energètic està encara en tràmit, segons els anun­cis a Ide­a­lista , del qual ahir se’n feia ressò Ràdio Capi­tal, i altres webs . Però aquest detall no sem­bla que hagi d’inqui­e­tar gaire els futurs pro­pi­e­ta­ris.

L’edi­fi­cació està con­si­de­rada un Bé Cul­tu­ral d’Interès Naci­o­nal (BCIN) des del 1949, ara depe­nent de la juris­dicció de la Gene­ra­li­tat. Per aquest fet, la pro­pi­e­tat no ha posat impe­di­ments a l’aco­llida de visi­tes periòdiques, orga­nit­za­des per a grups a l’exte­rior del recinte emmu­ra­llat com també algu­nes de les dependències inte­ri­ors.

LA XIFRA

10,75
milions
és el preu que els amos del castell posen a una finca amb 1.696 m² construïts i 5.000 de terreny.

Un castell massa ‘assetjat’

L’alcalde de Foixà, Josep Oliveras, manté una bona relació amb els propietaris del castell i destaca que fa anys que és a la venda. Diu que hi ha hagut nombrosos compradors i curiosos interessats, però creu que, tot i ser “una finca preciosa”, té “poc terreny i veïns al voltant” a un radi massa proper per a qui pot invertir els més de 10 milions d’euros del preu teòric d’escriptura. A l’Empordanet hi ha masies més modestes en emplaçaments més recòndits i amb més metres quadrats de parcel·la al voltant, un fet que garanteix una privacitat que –al marge de la proximitat a les platges idíl·liques de la Costa Brava centre– cerca la clientela. Malgrat això, espera que, si el castell troba nous amos, l’opció de visitar-lo continuï oberta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.