Societat

Talls de circulació i cues a l’AP-7 arran de dos incendis

Al matí, es va cremar un cotxe a la Jonquera i, a mitja tarda, es va calcinar una autocaravana a l’altura de Biure

En cap dels dos incidents no es van registrar ferits

L’AP-7 va registrar ahir diferents talls de circulació i les conseqüents cues arran de dos incendis d’automòbils sense ferits. El primer va tenir lloc a primera hora del matí a la Jonquera. Els Bombers van rebre l’avís a les 8.32 h, quan un vehicle es va incendiar al punt quilomètric 6 en direcció sud (Girona) i el foc es va estendre pel voral de l’autopista. Es van formar llargues cues a l’autopista i també a l’N-II. Es van fer desviaments senyalitzats per la sortida 1. No obstant això, es van registrar entre 5 i 6 quilòmetres de cua des de la frontera. La circulació per l’N-II també es va veure afectada amb retencions en aquella zona. A més, de manera preventiva, es va tallar la línia d’alta velocitat de Figueres cap al nord, i Protecció Civil va posar en prealerta el pla Ferrocat. Finalment, el tall no va afectar cap tren, ja que fins a les 11.20 h no n’hi havia cap de programat. Cap a les 11 h, Renfe-SNCF va restablir el servei.

El cos dels Bombers va treballar amb cinc mitjans aeris i 26 de terrestres; d’aquests últims va haver-hi 10 vehicles lleugers i 16 camions. El fet que a la zona no bufés tramuntana va facilitar les tasques d’extinció. Així, l’incendi es va estabilitzar a partir de les 13.36 h. Amb l’estabilització del foc, els diferents cossos d’emergència i Trànsit van informar de l’obertura d’un carril de circulació en sentit Girona. Segons dades provisionals facilitades pels Agents Rurals, el foc va afectar unes 4,34 hectàrees de vegetació.

Cap a les sis de la tarda, però, es va produir un nou incendi a l’AP-7. Va ser a l’altura de Biure i en direcció també sud. Cinc dotacions dels Bombers van aconseguir apagar l’incendi i van evitar que el foc es desenvolupés al marge de la carretera. Es va haver de tallar un carril de l’autopista i es van registrar aturades de quatre quilòmetres.

LA XIFRA

4,34
hectàrees
de vegetació van quedar afectades per l’incendi, segons dades provisionals dels Agents Rurals.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La salut de la mainada i el medi ambient, a estudi a l’hospital d’Olot

OLOT

Dos anys i mig per fer el carril bus a la B-23 reivindicat fa dècades

BARCELONA
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda ennuvolada i força càlida

Barcelona

Menys vols per Setmana Santa a l’aeroport Girona

VILOBÍ D’ONYAR

L’Estat s’enroca amb el contracte programa de Rodalies

BARCELONA

El govern estudia la nova proposta pel conveni per la B-40 entre Terrassa i Sabadell

BARCELONA

40 milions per canviar cobertes d’amiant per plaques fotovoltaiques

Sant Vicenç de castellet

Demanen la creació d’una Taula Nacional de l’Aigua davant l’episodi de sequera

barcelona
urbanisme

Vistiplau per convertir l’escola Fanals de Platja d’Aro en residència

PLATJA D’ARO