Societat
Llei de la selva al carril bici d'Enric Granados
La notícia del lector
Si fa uns dies La notícia del lector constatava, a partir de l'experiència de Xavier Faus, que circular pel carril bici de Barcelona suposa haver de salvar un obstacle cada dos minuts, abans-d'ahir, l'enderrocament d'un edifici al carrer Enric Granados, entre Rosselló i Provença, va fer augmentar aquesta ràtio, o si més no, el nivell de perillositat.
Aquestes obres i la presència d'una grua van obligar els operaris a tallar la circulació del carril principal -de vehicles-, i la llei de la selva es va imposar com a reguladora del trànsit en aquest tram de carrer.
Els cotxes van usurpar, de forma tolerada, el carril bici. Les bicicletes, més febles, no van tenir més remei que ocupar la vorera o entrar en competència amb els vehicles per fer-se respectar en el seu carril. Mentre que els més vulnerables, els vianants, es van haver de resignar a compartir la vorera amb els ciclistes.
Aquest desplaçament cap a un cantó de vianants de la circulació es va produir, a més, en un tram on el pas de bicicletes és força freqüent, perquè connecta el carril bici de la Diagonal amb el centre de la ciutat, i sense cap cartell informatiu que alertés els ciclistes, els vianants i els conductors.
"Una mica més i un cotxe m'atropella!", explicava el Marc Pérez, que ahir a la tarda baixava, com fa habitualment, pel carril bici del carrer Enric Granados i es va veure sorprès pels canvis d'última hora : "Això és la llei del més fort". Ell, com la majoria dels ciclistes que circulaven ahir per aquest carrer, va optar per salvar l'obstacle del canvi de carrils circulant per la vorera: "No m'agrada passar per aquí, perquè molesto els vianants, però no tinc alternativa".
"Sempre plou sobre mullat", explicava la Marta Garcia, que és veïna de la zona i està "farta" de conviure amb els problemes de circulació que es deriven de la construcció d'un intercanviador per a l'estació de Ferrocarrils de Provença.
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la col·laboració de Marc Pérez, usuari de la bicicleta.
Aquestes obres i la presència d'una grua van obligar els operaris a tallar la circulació del carril principal -de vehicles-, i la llei de la selva es va imposar com a reguladora del trànsit en aquest tram de carrer.
Els cotxes van usurpar, de forma tolerada, el carril bici. Les bicicletes, més febles, no van tenir més remei que ocupar la vorera o entrar en competència amb els vehicles per fer-se respectar en el seu carril. Mentre que els més vulnerables, els vianants, es van haver de resignar a compartir la vorera amb els ciclistes.
Aquest desplaçament cap a un cantó de vianants de la circulació es va produir, a més, en un tram on el pas de bicicletes és força freqüent, perquè connecta el carril bici de la Diagonal amb el centre de la ciutat, i sense cap cartell informatiu que alertés els ciclistes, els vianants i els conductors.
"Una mica més i un cotxe m'atropella!", explicava el Marc Pérez, que ahir a la tarda baixava, com fa habitualment, pel carril bici del carrer Enric Granados i es va veure sorprès pels canvis d'última hora : "Això és la llei del més fort". Ell, com la majoria dels ciclistes que circulaven ahir per aquest carrer, va optar per salvar l'obstacle del canvi de carrils circulant per la vorera: "No m'agrada passar per aquí, perquè molesto els vianants, però no tinc alternativa".
"Sempre plou sobre mullat", explicava la Marta Garcia, que és veïna de la zona i està "farta" de conviure amb els problemes de circulació que es deriven de la construcció d'un intercanviador per a l'estació de Ferrocarrils de Provença.
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la col·laboració de Marc Pérez, usuari de la bicicleta.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.