Societat
Prevenció d'Accidents de Trànsit dubta de l'efectivitat de la reforma penal pel col·lapse de la justícia
L'associació Prevenció d'Accidents de Trànsit (PAT) considera que l'última reforma del Codi Penal, que castigarà els conductors que circulin sense carnet, suposarà una mesura de reforç important per al carnet per punts, tot i que veuen amb cautela la seva aplicació tenint en compte el col·lapse de la justícia.
La presidenta de l'associació, Eugènia Doménech, ha explicat les cauteles amb què cal valorar aquesta nova modificació legislativa que la DGT començarà a aplicar a partir d'aquest 1 de maig. Segons la seva opinió, la seva posada en funcionament "no serà eficaç sense la dotació econòmica i material corresponent", una situació que ara com ara no es preveu en termes "suficients", ha afegit.
Es tracta d'una mesura "positiva i necessària" que continua amb les reformes penals que es van introduir amb l'entrada en vigor del carnet per punts el desembre del 2007, i que anirà encaminada a reforçar "l'objectiu principal, que és reduir les víctimes", ha comentat Doménech.
Per tant, des de l'associació es valoren positivament totes les accions la finalitat de les quals sigui conscienciar els conductors del risc que poden provocar les imprudències al volant, i que la mateixa PAT promou a través de les seves campanyes "fonamentals" d'educació viària i de mobilitat.
Doménech ha considerat "imprescindible" la implicació de l'administració judicial en l'aplicació d'aquestes mesures sancionadores, perquè davant d'una situació de "col·lapse total de la justícia" i sense les ajudes complementàries en aquest àmbit, "no funcionarà", ha sentenciat. A més, ha volgut matisar que els processos judicials són molt llargs en general, però especialment en els casos relacionats amb accidents de trànsit per a les víctimes "suposa allargar el seu patiment innecessàriament".
La presidenta de l'associació, Eugènia Doménech, ha explicat les cauteles amb què cal valorar aquesta nova modificació legislativa que la DGT començarà a aplicar a partir d'aquest 1 de maig. Segons la seva opinió, la seva posada en funcionament "no serà eficaç sense la dotació econòmica i material corresponent", una situació que ara com ara no es preveu en termes "suficients", ha afegit.
Es tracta d'una mesura "positiva i necessària" que continua amb les reformes penals que es van introduir amb l'entrada en vigor del carnet per punts el desembre del 2007, i que anirà encaminada a reforçar "l'objectiu principal, que és reduir les víctimes", ha comentat Doménech.
Per tant, des de l'associació es valoren positivament totes les accions la finalitat de les quals sigui conscienciar els conductors del risc que poden provocar les imprudències al volant, i que la mateixa PAT promou a través de les seves campanyes "fonamentals" d'educació viària i de mobilitat.
Doménech ha considerat "imprescindible" la implicació de l'administració judicial en l'aplicació d'aquestes mesures sancionadores, perquè davant d'una situació de "col·lapse total de la justícia" i sense les ajudes complementàries en aquest àmbit, "no funcionarà", ha sentenciat. A més, ha volgut matisar que els processos judicials són molt llargs en general, però especialment en els casos relacionats amb accidents de trànsit per a les víctimes "suposa allargar el seu patiment innecessàriament".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.