Societat

Primera verema nocturna a la vinya de Cala Jóncols a Roses

Cala Jóncols ha estat la primera vinya en recollir el raïm quan ja era fosc

L’hotel restaurant Cala Jóncols situat a Roses, ha fet la primera verema nocturna de la demarcació enguany. La vinya és la més petita de Catalunya i té una superfície de menys d’una hectàrea a prop del mar.

La verema s’ha adaptat als horaris de la situació actual d’altes temperatures a causa del canvi climàtic.

L’equip format per una vintena de persones, han començat a feinar a la vinya poc abans de fer-se fosc fins ben entrada la nit. Per dur a terme la verema, s’han equipat amb l’ajuda de focus i frontals.

A més, la recol·lecció nocturna ha evitat que l’equip hagués d’exposar-se a les altes temperatures del dia. I segons asseguren els propietaris, d’aquesta manera el raïm ha pogut arribar al celler en millors condicions tèrmiques i també ha ajudat a mantenir una major qualitat i expressivitat fora de les hores de més calor.

Segons han informat els propietaris, el balanç ha sigut positiu per la millora de control en el procés de fermentació de la fruita, a més, de la participació dels hostes de l’hotel que s’hi van implicar en el projecte i van gaudir de l’experiència d’una verema en família i amb una temperatura agradable.

En total s’han recollit 2.700 quilos de raïm amb penjolls més petits per la falta de pluja, però “espessos i turgents”, asseguren els propietaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

JOAN GÓMEZ I SEGALÀ
SOCIÒLEG

“No tenim espais on parlar de religió”

barcelona
Medi Ambient

Montseny, 45 anys de Reserva de la Biosfera

FOGARS DE MONTCLÚS
habitatge

Barcelona rehabilitarà 1.933 habitatges als barris amb menys recursos

barcelona

Clinton alerta sobre la intel·ligència artificial

barcelona

L’Ajuntament de Girona comprarà 40 casetes de fusta per a les hortes de Santa Eugènia

GIRONA

Una dona, en estat crític en calar-se foc a la cuina del seu pis, a Esparreguera

barcelona

Salut posa les bases per tenir un Pacte Nacional de Salut d’aquí un any

barcelona

Interns d’un centre de justícia de Lleida pinten els seus somnis en un mural

Lleida

’Lo Caragolasso’ posa en marxa l’Aplec del Caragol de Lleida

barcelona