Societat

Lucena sosté que l’aeroport de Reus no incrementarà el seu tràfic fins que el Prat no arribi al límit de capacitat

El president d’Aena es compromet a connectar la infraestructura amb la nova estació intermodal de tren en set minuts

El president d’Aena, Maurici Lucena, ha afirmat aquest dimecres que l’aeroport de Reus no incrementarà considerablement el seu tràfic de passatgers fins que el Prat no arribi al límit de la seva capacitat i això faci que les aerolínies derivin part de la seva activitat a la Costa Daurada. Lucena ha afegit que el desenvolupament del complex de Hard Rock i la nova estació intermodal ferroviària que s’ha de construir a Vila-seca també ajudarien a incrementar les operacions a la infraestructura reusenca. Respecte l’estació intermodal, Lucena s’ha compromès a desenvolupar “una connexió ràpida amb l’aeroport” que cobreixi la distància en set minuts, si bé no ha concretat com seria.

Lucena ha indicat que el volum de passatgers que han passat per l’aeroport de Reus aquest estiu s’ha “acostat” a les xifres del 2019. Tot i això ha reconegut que a llarg termini el creixement passa principalment perquè l’aeroport del Prat arribi al límit de la seva capacitat i això faci que les aerolínies traslladin rutes a Reus. “Això afavorirà obrir línies punt a punt i algunes destinacions que ara s’operen a Barcelona, les operaran a Reus” ha afirmat. “Això per Reus és molt bona notícia”, ha afegit. Amb tot, ha apuntat que la infraestructura tornarà a estar a prop del milió de passatgers aquest 2022, però lluny del seu màxim de capacitat, que ha fixat en 2,5 milions.

Per Lucena, els altres dos factors que poden contribuir a incrementar el trànsit d’avions a Reus són el desenvolupament del complex d’oci de Hard Rock a Salou i Vila-seca, i la posada en funcionament de l’estació ferroviària intermodal, també al terme de Vila-seca. En aquesta qüestió, el president d’Aena s’ha compromès “al desenvolupament d’una connexió ràpida per als passatgers entre l’estació i l’aeroport”. De tota manera, ha reconegut que encara és aviat per concretar si l’enllaç serà mitjançant autobusos llançadora, el futur tren-tramvia del Camp de Tarragona o altres sistemes. “Ho hem d’analitzar però ho desenvoluparem”, ha remarcat i ha comentat que Aena és la primera interessada en que la connexió es produeixi.

Pel que fa a l’ampliació del Prat, ha lamentat que si de moment no ha tirat endavant ha estat únicament per la negativa de la Generalitat. Lucena ha fet aquestes afirmacions en el marc de la trobada vermut que ha organitzat aquest dimecres la Cambra de Comerç de Reus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

administració

Neix una entitat per difondre la història i la cultura de Roses

roses
Raúl Montilla
Periodista i escriptor

“Emigrar és molt dur, és un joc d’identitat molt bèstia”

Cornellà de Llobregat
SOCIETAT

ADF, 15 entitats i un restaurant a Els Bellots

TERRASSA
educació

Malestar perquè es tanca una línia d’I3 a Rocafonda de Mataró

Mataró
salut

Acord en defensa de l’antic hospital de Mataró

mataró
medi ambient

Badalona analitza la salut de 216 palmeres i 10 estan molt greus

Badalona
Sant Feliu de Pallerols

Sèlvans assaja un nou model d’economia rural a través de la gestió forestal

Sant Feliu de Pallerols
GIRONA

Retiren l’aparcament reservat a la Guàrdia Civil a Emili Grahit

GIRONA
SALUT

Créixer en entorns d’aire contaminat redueix la capacitat d’atenció dels nens

BARCELONA