Societat
Les entitats del Maresme es malfien del traspàs de l'N-II a la Generalitat
La coordinadora de plataformes No N-II considera que el traspàs de la carretera a la Generalitat, que han signat aquest migdia la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, "no serveix per a res si es queda aquí". Un dels portaveus de la coordinadora, Antoni Esteban, defensa que la titularitat de la N-II hauria de ser dels municipis "perquè no s'imposi des de Madrid ni des de Barcelona" la solució per a la mobilitat a la comarca. El traspàs de la N-II inclou una aportació de l'Estat d'uns 400 milions d'euros per a l'ampliació de la via i la modificació del seu traçat, fent-la passar paral·lela a l'autopista C-32.
La coordinadora reconeix que s'ha fet un "primer pas" per aconseguir convertir l'N-II en un passeig marítim de la comarca, però no estan d'acord que la solució definitiva a la mobilitat al Maresme passi per la construcció d'una nova carretera paral·lela a l'autopista C-32.
El col·lectiu, igual que alguns alcaldes del baix Maresme, reclamen la gratuïtat de l'autopista C-32, ja que consideren que aquesta via seria capaç d'absorbir el trànsit dels milers de vehicles que encara circulen per la N-II. En aquest sentit, l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CIU), recorda que el peatge de la C-32 al Maresme és un dels més antics de tot l'Estat.
La visió de l'Alt Maresme
Malgrat que el debat dels últims mesos ha girat al voltant dels problemes de mobilitat al baix Maresme, el traspàs de l'N-II és en la totalitat de la comarca, és a dir, els 52 quilòmetres que hi ha des de Montgat fins a Tordera. Al nord de la comarca, però, l'alternativa de la N-II encara no ha estat debatuda i no existeix cap proposta de traçat.
L'alcalde de Calella, Josep Maria Juhé (PSC), explica que l'orografia de l'alt Maresme provoca que s'hagi de "suavitzar" l'impacte que podria tenir la construcció d'una nova carretera, però considera molt positives la resta de mesures que es plantegen, com la conversió de la N-II en "un carrer més" dels pobles o les possibles bonificacions, pels veïns de la comarca, sobre el preu del peatge de l'autopista.
El conseller de PTOP, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han signat aquest dijous a Madrid el conveni pel qual l'Estat transfereix a la Generalitat un tram de 52 quilòmetres de la N-II al Maresme, entre els termes municipals de Montgat i Tordera, i 400 milions d'euros per a la construcció d'una via alternativa en aquest tram. La Generalitat es compromet a impulsar la transformació de l'actual N-II n una via més urbana i integrada en el seu entorn.
Segons el conseller Nadal, la signatura d'aquest i dels altres dos convenis per a la integració del ferrocarril a Tarragona i Sitges suposa "l'inici d'una nova etapa" amb el nou govern de l'Estat i "garantir que a Catalunya s'aborden els problemes d'infraestructures amb plena col·laboració entre els dos governs".
La coordinadora reconeix que s'ha fet un "primer pas" per aconseguir convertir l'N-II en un passeig marítim de la comarca, però no estan d'acord que la solució definitiva a la mobilitat al Maresme passi per la construcció d'una nova carretera paral·lela a l'autopista C-32.
El col·lectiu, igual que alguns alcaldes del baix Maresme, reclamen la gratuïtat de l'autopista C-32, ja que consideren que aquesta via seria capaç d'absorbir el trànsit dels milers de vehicles que encara circulen per la N-II. En aquest sentit, l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CIU), recorda que el peatge de la C-32 al Maresme és un dels més antics de tot l'Estat.
La visió de l'Alt Maresme
Malgrat que el debat dels últims mesos ha girat al voltant dels problemes de mobilitat al baix Maresme, el traspàs de l'N-II és en la totalitat de la comarca, és a dir, els 52 quilòmetres que hi ha des de Montgat fins a Tordera. Al nord de la comarca, però, l'alternativa de la N-II encara no ha estat debatuda i no existeix cap proposta de traçat.
L'alcalde de Calella, Josep Maria Juhé (PSC), explica que l'orografia de l'alt Maresme provoca que s'hagi de "suavitzar" l'impacte que podria tenir la construcció d'una nova carretera, però considera molt positives la resta de mesures que es plantegen, com la conversió de la N-II en "un carrer més" dels pobles o les possibles bonificacions, pels veïns de la comarca, sobre el preu del peatge de l'autopista.
El conseller de PTOP, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han signat aquest dijous a Madrid el conveni pel qual l'Estat transfereix a la Generalitat un tram de 52 quilòmetres de la N-II al Maresme, entre els termes municipals de Montgat i Tordera, i 400 milions d'euros per a la construcció d'una via alternativa en aquest tram. La Generalitat es compromet a impulsar la transformació de l'actual N-II n una via més urbana i integrada en el seu entorn.
Segons el conseller Nadal, la signatura d'aquest i dels altres dos convenis per a la integració del ferrocarril a Tarragona i Sitges suposa "l'inici d'una nova etapa" amb el nou govern de l'Estat i "garantir que a Catalunya s'aborden els problemes d'infraestructures amb plena col·laboració entre els dos governs".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.