Societat

El límit de 80 km/h redueix un 33% els morts a l'àrea de Barcelona

Durant el primer semestre de 2008, el nombre de morts s'ha reduït un 33% a les vies de l'àrea metropolitana de Barcelona on s'ha aplicat la mesura de limitar la velocitat a 80 km/h, impulsada pel departament de Medi Ambient.

Segons les dades del Servei Català de Trànsit, fetes públiques avui, de l'u de gener al 30 de juny del 2007 hi van haver 298 accidents amb víctimes, amb 6 morts, 24 ferits greus i 385 lleus, que sumen 30 víctimes greus. En el mateix període d'aquest any, en aquesta zona s'han produït 220 accidents amb víctimes (un 26% menys que el primer semestre de 2007), amb 4 morts (un 33% menys), 11 ferits greus (un 54% menys) i 256 ferits lleus (un 33% menys). Enguany s'han registrat 15 persones mortes i ferides de gravetat menys en relació amb el mateix període del 2007.

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha explicat que aquests indicadors confirmen que reduint la velocitat es redueixen "els accidents i la seva gravetat" perquè els conductors "guanyen capacitat de maniobra i si es produeix l'impacte és menys greu".

Pérez també ha dit que considera que "es comença a consolidar que se circula més segur, amb més fluïdesa" a les vies on s'aplica la reducció de la velocitat fins als 80 km/h i això "va més enllà d'evitar-se una multa". En aquest sentit, ha afegit que la velocitat mitjana al conjunt de les vies ha baixat un 16,5% d'entrada Barcelona i 18,4 de sortida durant primer semestre 2008. Tot i això ha reconegut que "la congestió a Barcelona és estructural" i per aquest motiu "no té solució, no es pot eliminar".

Els indicadors del Servei Català de Trànsit (longitud mitjana, duració i factor retenció) mostren una millora de la fluïdesa de quatre a sis de les vies analitzades després d'aplicar-se la mesura dels 80 km/h. Comparant les 26 primeres setmanes del 2007 amb les del 2008, només de dilluns a divendres i considerant retencions d'entrada a Barcelona derivades del volum de trànsit, els resultats són positius a la B-20, la B-23, l'autovia de Castelldefels o C-31 Sud i l'autopista del Garraf o C-32. En aquestes vies, s'ha detectat un escurçament de les retencions en longitud i durada, segons Trànsit. En canvi, a l'autovia A-2 i a l'autopista del Maresme o C-31 Nord no hi ha hagut una reducció global durant les setmanes de l'estudi.

Les vies on s'ha aplicat la mesura dels 80 km/h són l'autovia del Baix Llobregat o A-2, a l'enllaç de l'Ap-2 amb la B-23, l'enllaç de l'autopista del Garraf o C-32 amb la ronda de Dalt o B-20, l'autovia de Castelldefels o C-31 sud, la B-10 o ronda Litoral, l'autopista del Maresme o C-31 nord, la Pota Nord o B-20, l'Eix de Llobregat o C-16, l'Eix del Congost o C-17 i les autopistes del Vallès o C-33 i C-58.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.