Societat
El TGV començarà a fer proves dimarts
infraestructures
La línia ferroviària d'alta velocitat Madrid-Barcelona quedarà llesta per fer proves amb trens elèctrics en tot el seu recorregut a partir de dimarts que ve, dia 29. Si més no, així ho indiquen les dades de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), que han estat confirmades per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez.
Així doncs, demà passat es donaran gairebé per concloses les obres de l'últim tram del corredor, comprès entre l'Hospitalet i l'estació de Sants de Barcelona, amb la seva posada en tensió i connexió a la xarxa elèctrica.
A partir d'aquest moment, Adif i Renfe podran començar a fer proves amb trens elèctrics en aquest tram, que se sumaran a les proves que ja s'han realitzat amb trens dièsel.
El ministeri de Foment manté la seva previsió que el TGV a Barcelona entri en servei abans de les pròximes eleccions generals, previsiblement a la segona quinzena de febrer.
La titular d'aquest departament, Magdalena Álvarez, ha assegurat estar "gairebé segura" de la posada en marxa de la línia abans de la cita amb les urnes.
Problemes d'obres
El tram entre l'Hospitalet i l'estació de Sants, de 5,3 quilòmetres de longitud, va registrar el mes d'octubre passat diferents problemes en les seves obres que van obligar a suspendre temporalment un conjunt de serveis de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i va ajornar la data per a la posada en marxa del TGV, inicialment prevista per al 21 de desembre.
Renfe ja té dissenyada per a aquest corredor una oferta inicial d'un TGV cada hora per sentit (25 circulacions diàries) que uniran Madrid i Barcelona en dues hores i mitja, davant de les gairebé quatre hores que cal invertir actualment.
Noves tarifes
A l'avantatge de la reducció del temps de viatge, la companyia ferroviària suma les que pretén introduir en el preu amb les noves tarifes que va posar en vigor a finals de l'any passat per als serveis TGV.
Una d'elles trasllada al tren el concepte de 'pont obert', que permet viatjar sense reserva, amb el que ja compte la ruta aèria entre les dues ciutats.
Per a això, Renfe ha habilitat un nou model de bitllet, anomenat 'pont TGV', que té validesa per viatjar en qualsevol moment durant un any a partir de la data de compra.
A més, Renfe ha articulat bitllets de baix cost, anomenats estrella i web, que permeten descomptes del 40% i el 60%, respectivament, en l'import si es compren amb antelació o a través d'internet.
Així doncs, demà passat es donaran gairebé per concloses les obres de l'últim tram del corredor, comprès entre l'Hospitalet i l'estació de Sants de Barcelona, amb la seva posada en tensió i connexió a la xarxa elèctrica.
A partir d'aquest moment, Adif i Renfe podran començar a fer proves amb trens elèctrics en aquest tram, que se sumaran a les proves que ja s'han realitzat amb trens dièsel.
El ministeri de Foment manté la seva previsió que el TGV a Barcelona entri en servei abans de les pròximes eleccions generals, previsiblement a la segona quinzena de febrer.
La titular d'aquest departament, Magdalena Álvarez, ha assegurat estar "gairebé segura" de la posada en marxa de la línia abans de la cita amb les urnes.
Problemes d'obres
El tram entre l'Hospitalet i l'estació de Sants, de 5,3 quilòmetres de longitud, va registrar el mes d'octubre passat diferents problemes en les seves obres que van obligar a suspendre temporalment un conjunt de serveis de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i va ajornar la data per a la posada en marxa del TGV, inicialment prevista per al 21 de desembre.
Renfe ja té dissenyada per a aquest corredor una oferta inicial d'un TGV cada hora per sentit (25 circulacions diàries) que uniran Madrid i Barcelona en dues hores i mitja, davant de les gairebé quatre hores que cal invertir actualment.
Noves tarifes
A l'avantatge de la reducció del temps de viatge, la companyia ferroviària suma les que pretén introduir en el preu amb les noves tarifes que va posar en vigor a finals de l'any passat per als serveis TGV.
Una d'elles trasllada al tren el concepte de 'pont obert', que permet viatjar sense reserva, amb el que ja compte la ruta aèria entre les dues ciutats.
Per a això, Renfe ha habilitat un nou model de bitllet, anomenat 'pont TGV', que té validesa per viatjar en qualsevol moment durant un any a partir de la data de compra.
A més, Renfe ha articulat bitllets de baix cost, anomenats estrella i web, que permeten descomptes del 40% i el 60%, respectivament, en l'import si es compren amb antelació o a través d'internet.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.