SUÏSSA
Toblerone ja no podrà utilitzar la muntanya Cervino al logotip
La producció de la popular xocolatina es trasllada a Eslovàquia i les lleis suïsses no permeten mostrar icones del país en productes que no s’hagin elaborat a Suïssa
La popular marca de xocolates Toblerone, que es va començar a comercialitzar fa 115 anys a Suïssa, no podrà utilitzar més la muntanya Cervino com a logotip dels seus envasos després que recentment hagi decidit traslladar la seva producció a Eslovàquia. I és que les normatives suïsses impedeixen mostrar en productes comercials determinades icones com la bandera nacional o el Cervino (també conegut com a Matterhorn) si no estan fabricats al país.
La firma, creada el 1908 pel xocolater suís, Theodor Tobler, i propietat de la multinacional nord-americana Mondelez des del 2012, ha avançat aquest canvi al diari ‘Aargauer Zeitung’ i també ha indicat que el lema ‘fabricat a Suïssa’, que acompanyava els envasos, se substituirà per la frase ‘establert a Suïssa’, també per imperatiu legal.
Segons les lleis suïsses, perquè un producte pugui presentar-se com a fet al país ha de tenir un 80% de les matèries primeres provinents del territori, percentatge que augmenta al 100% en el cas de la llet i els seus derivats.
Amb la seva característica forma triangular, també molt semblant al Cervino, aquesta xocolatina amb ametlla i mel és present a totes les botigues turístiques suïsses, incloses les properes a la icònica muntanya alpina, un dels llocs més visitats del país, amb una alçada de 4.478 metres.
La decisió del trasllat de la producció de Toblerone a una planta de la capital eslovaca, Bratislava, va ser anunciada el juny passat després de més d’un segle de fabricació de la xocolatina a Berna.
Toblerone combina el cognom del fundador de la marca amb la paraula italiana torrone, un dolç de mel i ametlles amb un origen lèxic similar al dels torrons.