Societat

Creixen un 18 % les reclamacions a l’oficina de consum de la Garrotxa

L’any passat, el servei va detectar estafes a través de l’aplicació Vinted i en criptomonedes

L’Oficina de Consum de la Garrotxa va gestionar l’any passat 778 reclamacions (un 18,4 % més que el 2021) , 2455 consultes i 17 queixes. El sector que vés reclamacions va generar (229) va ser el dels subministrament bàsics, especialment l’electricitat i la qüestió del topall del preu del gas.

En el balanç de la feina feta en aquesta oficina, difós aquest matí, s’apunta també la rellevància que van tenir les reclamacions pels serveis de telecomunicacions, sovint arran de contractacions poc clares, i els serveis financers, entre altres.

Un front en el que es va treballar -de manera coordinada amb Mossos d’Esquadra- va ser en estafes a través de l’app Vinted (feien sortir als usuaris de l’aplicació i els feien càrrecs indeguts a la les targetes) i en la contractació de criptomonedes (les víctimes eren dirigides a falsos intermediaris).

En motiu del Dia Mundial del Consumidor (demà passat, dia 15), l’oficina garrotxina ha organitzat un concurs que de premi té un val de compra de 200 euros a la botiga sde la Cooperativa L’Artiga, d’Olot.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia