Societat
Demanen més accessibilitat entre les dues àrees del Clot
La notícia del lector
Dolors Sànchez viu i treballa al barri del Clot, al districte de Sant Martí, a Barcelona. Cada dia, quan va a acompanyar les dues filles al col·legi, totes tres han de passar pel carrer Verneda, un carreró petit, amb solcs i voreres estretes i un pas de vianants a la cruïlla amb el carrer Bilbao que no es respecta gaire.
Però a més, Verneda és l'única via d'enllaç per a vehicles i persones entre el nucli històric del Clot, on hi ha la seu del Districte i el mercat, i el Clot de la Mel, la part del barri de construcció més recent, on hi ha l'escola i el centre d'atenció primària (CAP).
Sànchez i la canalla del col·legi no són els únics que passen "por" en aquell carrer. Des de la residència de gent gran Parc del Clot, també es queixen de l'estat del carrer. Montse Capel, directora de la residència, explica que a vegades han de portar residents al CAP amb la cadira de rodes pel carrer Verneda i, a més dels sots, quan ve un cotxe pateixen molt per pujar la cadira a la vorera.
Qui condueix també es queixa. Dolors Serrano, que regenta una xarcuteria al mercat, té una furgoneta de 8 places i assegura que no passa pel carrer Verneda perquè ensopega amb els vianants encara que vagin per la vorera.
El veïnat demana solucions. Això sí, no es posen d'acord. Alguns veïns i la residència el tancarien al trànsit per solucionar el problema. Però els botiguers de la banda del mercat s'hi oposen. Xavier Bou, president de l'Associació de Comerciants del Mercat del Clot assegura que la venda va baixar des que van tancar el centre del barri al trànsit. "Les grans avingudes ens tallen el barri per dalt i per baix, i t'encaminen cap al centre comercial de Glòries, el mercat ja no és un lloc de pas, ha quedat com a petit comerç de barri", declara.
Voreres més grans
Una de les solucions més consensuades és treure el carril de cotxes aparcats i fer les voreres més grans, i el Districte se n'ha fet ressò. En declaracions a l'AVUI, els tècnics de l'Ajuntament han assegurat que durant aquest mandat milloraran el carrer Verneda. "Triplicarem l'amplada de la vorera de la banda de mar", avançava el departament de premsa del Districte.
De tota manera, per a l'Associació de Comerciants i l'Associació de Veïns, això és una solució "transitòria", perquè no soluciona l'accés amb cotxe al nucli històric del barri i demanen que es dugui a terme l'obertura del carrer Concili de Trento, que neix a la rambla Prim i acaba en un cul-de-sac paral·lel al carrer Verneda, fins al Parc del Clot, projectada ja en el pla general metropolità, aprovat el 1976.
Ajornament
Malgrat haver fet arribar aquesta petició al Districte i a l'Ajuntament amb tots els mecanismes possibles -reunions amb el regidor, recollida de firmes i sol·licituds per registre d'entrada-, el Districte segueix ajornant-ne la realització.
Per obrir el carrer Concili de Trento han d'enderrocar els edificis dels carrers Monturiol i Sant Joan de Malta, on viuen entre 30 i 35 famílies, segons els comptes de l'Associació de Veïns. El districte al·lega que no ho engega ni ho tramita perquè no pot assumir el cost dels reallotjaments i compensacions. Per Bou, és un problema d'interessos. "Si fos per construir-hi pisos, ja estaria fet", conclou.
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la carta de Cristian Agudo, veí del barri del Clot
Però a més, Verneda és l'única via d'enllaç per a vehicles i persones entre el nucli històric del Clot, on hi ha la seu del Districte i el mercat, i el Clot de la Mel, la part del barri de construcció més recent, on hi ha l'escola i el centre d'atenció primària (CAP).
Sànchez i la canalla del col·legi no són els únics que passen "por" en aquell carrer. Des de la residència de gent gran Parc del Clot, també es queixen de l'estat del carrer. Montse Capel, directora de la residència, explica que a vegades han de portar residents al CAP amb la cadira de rodes pel carrer Verneda i, a més dels sots, quan ve un cotxe pateixen molt per pujar la cadira a la vorera.
Qui condueix també es queixa. Dolors Serrano, que regenta una xarcuteria al mercat, té una furgoneta de 8 places i assegura que no passa pel carrer Verneda perquè ensopega amb els vianants encara que vagin per la vorera.
El veïnat demana solucions. Això sí, no es posen d'acord. Alguns veïns i la residència el tancarien al trànsit per solucionar el problema. Però els botiguers de la banda del mercat s'hi oposen. Xavier Bou, president de l'Associació de Comerciants del Mercat del Clot assegura que la venda va baixar des que van tancar el centre del barri al trànsit. "Les grans avingudes ens tallen el barri per dalt i per baix, i t'encaminen cap al centre comercial de Glòries, el mercat ja no és un lloc de pas, ha quedat com a petit comerç de barri", declara.
Voreres més grans
Una de les solucions més consensuades és treure el carril de cotxes aparcats i fer les voreres més grans, i el Districte se n'ha fet ressò. En declaracions a l'AVUI, els tècnics de l'Ajuntament han assegurat que durant aquest mandat milloraran el carrer Verneda. "Triplicarem l'amplada de la vorera de la banda de mar", avançava el departament de premsa del Districte.
De tota manera, per a l'Associació de Comerciants i l'Associació de Veïns, això és una solució "transitòria", perquè no soluciona l'accés amb cotxe al nucli històric del barri i demanen que es dugui a terme l'obertura del carrer Concili de Trento, que neix a la rambla Prim i acaba en un cul-de-sac paral·lel al carrer Verneda, fins al Parc del Clot, projectada ja en el pla general metropolità, aprovat el 1976.
Ajornament
Malgrat haver fet arribar aquesta petició al Districte i a l'Ajuntament amb tots els mecanismes possibles -reunions amb el regidor, recollida de firmes i sol·licituds per registre d'entrada-, el Districte segueix ajornant-ne la realització.
Per obrir el carrer Concili de Trento han d'enderrocar els edificis dels carrers Monturiol i Sant Joan de Malta, on viuen entre 30 i 35 famílies, segons els comptes de l'Associació de Veïns. El districte al·lega que no ho engega ni ho tramita perquè no pot assumir el cost dels reallotjaments i compensacions. Per Bou, és un problema d'interessos. "Si fos per construir-hi pisos, ja estaria fet", conclou.
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la carta de Cristian Agudo, veí del barri del Clot
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.