mobilitat
Trànsit recomana prohibir patinets elèctrics pels carrers de velocitat limitada a 50 Km/h
Proposa una ordenança per als municipis per posar fi a la “confusió” normativa
Recomana els 16 anys d’edat mínima, l’obligatorietat del casc i l’assegurança i impedir el trànsit per voreres i passejos
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha elaborat un model d’ordenança per a la circulació de patinets elèctrics que serveixi de guia als municipis per homogeneïtzar les normatives i posar fi a la “confusió” detectada. L’organisme proposa impedir la circulació de patinets elèctrics per les voreres, rambles i passejos de les poblacions “de forma genèrica” –això permetria fer excepcions en determinats casos justificats– i recomana que no circulin per espais d’ús preferent de vianants. Així l’ordenança especifica com a zones de circulació prioritària per als vehicles de mobilitat personal (VMP) les vies ciclables i les zones de velocitat limitada a 30 Km/h. Això suposa treure els patinets elèctrics de carrers urbans on la limitació de velocitat és de 50 Km/h i restringir el seu ús a zones on s’ha pacificat el trànsit per a prioritzar la mobilitat de vianants. Evidentment els patinets elèctrics continuarien prohibits per vies interurbanes i travesseres.
El model d’ordenança s’inclou en el 29è Dossier tècnic del SCT sobre Recomanacions per a la circulació segura dels vehicles de mobilitat personal. “Aquest dossier tècnic és una ordenança d’ordenances, una eina per ordenar la mobilitat d’aquests vehicles, la sinistralitat dels quals hem vist que s’ha incrementat notablement els darrers anys”, afirma el director del SCT, Ramon Lamiel.
A més de possibilitar que els municipis utilitzin aquest model com a base per a les seves ordenances, el SCT també recorda en el document que els conductors de VMP poden incórrer en conductes sancionables com usar el telèfon mòbil o auriculars; no sotmetre’s a proves d’alcohol i drogues o circular per voreres i zones de vianants o amb un acompanyant damunt del vehicle.