Societat

Els trens accidentats funcionaven sense el limitador de velocitat per unes obres a la via

Els trens de la com­pa­nyia Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya (FGC) que han xocat avui cir­cu­la­ven sense el sis­tema de limi­tació de la velo­ci­tat (ATP) a causa d'unes obres de millora de la línia, segons que han infor­mat res­pon­sa­bles de la com­pa­nyia.

El direc­tor gene­ral de la uni­tat de negoci de FGC, Ramon Bor­rell, ha infor­mat en roda de premsa que al tram on s'ha produït el xoc s'estan duent a terme obres de millora del ser­vei i no s'uti­litza l'ATP.

Aquesta cir­cumstància està pre­vista, segons FGC, en el regla­ment de la com­pa­nyia i havia estat comu­ni­cada als ope­ra­ris de l'empresa, espe­ci­al­ment als maqui­nis­tes i als que tre­ba­llen als cen­tres de con­trol, per la qual cosa els trens es regien pels senyals ver­ti­cals de la via, com els semàfors.

El xoc s'ha produït en xocar un tren parat en un semàfor entre les esta­ci­ons de les Pla­nes i la Flo­resta i un altre que cir­cu­lava en el mateix sen­tit, que l'ha enves­tit per dar­rere a una velo­ci­tat de deu quilòmetres per hora, després de fre­nar.

Per l'acci­dent, qua­tre dels 300 pas­sat­gers dels dos trens han patit feri­des lleus. Un dels com­bois segueix parat a la via i serà reti­rat entre les cinc i les sis de la tarda, per la qual cosa el ser­vei fun­ci­ona amb una sola via en els dos sen­tits i amb un reforç d'auto­bu­sos llançadora.

La cir­cu­lació s'ha res­ta­blert del tot aquest dime­cres al mig­dia, hores abans del pre­vist, ja que s'han pogut reti­rar els com­bois acci­den­tats en menys temps del pre­vist. Ini­ci­al­ment es creia que no seria pos­si­ble fins a mitja tarda.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.