Societat

la crònica

Quique Pérez

Una nit estelada al cel de Blanes

Hem començat el 51è Concurs Internacional de Focs de la Costa Brava amb un espectacle típicament italià dissenyat i confeccionat per la pirotècnia Poleggi, que ha volgut titular la seva actuació amb una molt romàntica Nit estelada al cel de Blanes. Ha sigut un espectacle sincronitzat a l’estil dels seus creadors, és a dir, a la italiana.

Hi ha hagut bombes cilíndriques italianes i esferes que també són típiques dels pirotècnics d’aquest país. Tot plegat, sincronitzat amb una escenografia de colors i formes en el seu disseny. La primera part ha estat caracteritzada per les candeles romanes monotips, que han aconseguit crear un fort impacte al públic que avui ha omplert de gom a gom la vila on comença la Costa Brava.

A la segona part de l’espectacle ha utilitzat estudaques i farfal·les, novament de típica manufactura italiana, fent vibrar tot el cel de manera que semblava que de cop i volta s’hagués encès la llum del sol.

Per acabar, ha tancat la seva vibrant actuació amb una traca final certament brutal, típicament italiana, que fa que la gent de Blanes vibri com ho fa també de manera habitual amb els valencians. Cal suposar que aquest pirotècnic, en haver estat altres vegades a Blanes, ha pogut fer gaudir el públic, donant a la gent de la població el què més li agrada: molta traca i molt de soroll.

L’escenari pirotècnic l’ha dissenyat Angelo Poleggi, que és el titular de la fàbrica pirotècnica Poleggi. El públic ha estat bastant content i per tant penso que, per ser el primer dia, en haver-hi força públic, hem tingut un bon començament del concurs en aquesta 51a edició. A partir d’ara, amb els quatre espectacles que ens queden per gaudir avui dissabte i, després, a partir de la setmana vinent, esperem tenir un concurs digne del que es mereix Blanes. Per això té la solera i el nom i prestigi que ha assolit. La pirotècnia Poleggi es va fundar el 1850 i al llarg dels anys ha transmès la seva expertesa de pares a fills fins a arribar al segle XXI, en què mantenen intacta la seva qualitat, augmentada per l’experiència. L’empresa italiana ha participat en diversos concursos internacionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TRADICIONS

El bestiar porcí, a l’Agenda del Pagès 2024

girona
vimbodí i poblet

Talen 45 ha de pins al bosc de Poblet per la sequera

vimbodí i poblet
Societat

Un robot que sigui com jo

BARCELONA
benestar

El 20% de discapacitats canvien de domicili per la falta d’accessibilitat

barcelona
Educació

Una excursió que no deixa indiferent

Barcelona
Badies de Roses i Pals

Estat d’alerta per l’escassetat de sèpia

L’Estartit
samt feliu de guíxols

L’antic hospital de Sant Feliu enfila les actuacions per ser un gran centre cultural

sant feliu de guíxol
Barcelona

Una app de cites per a discapacitats intel·lectuals

Barcelona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient encara més fred

barcelona