Societat

La central nuclear Ascó I avisa d’una segona parada no programada

La incidència no ha tingut impacte en els treballadors, la ciutadania ni el medi ambient

L’activitat ja es va parar dissabte

La central nuclear Ascó I ha iniciat una segona parada no programada del reactor en aplicació de les Especificacions Tècniques de Funcionament (ETF). La instal·lació, segons informa l’ACN, ha traslladat la situació al Consell de Seguretat Nacional (CSN), després que ahir a la tarda es detectés una senyal de pèrdua de potència exterior a la barra de salvaguardes de tren A. La incidència no ha tingut impacte en els treballadors, la ciutadania ni el medi ambient.

L’activitat de la central ja va parar-se temporalment dissabte per poder fer una revisió de la instrumentació d’una de les tres bombes del refrigerant del reactor.

Tal com estableix el disseny de la planta, després de produir-se un senyal de pèrdua de potència exterior a la barra de salvaguardes de tren A, s’ha produït l’arrencada i acoblament del generador dièsel corresponent, però el seqüenciador de càrregues no ha actuat de manera automàtica, tal com es requereix en aquesta situació.

La central, seguint el procediment estipulat, ha procedit a l’arrencada manual de les càrregues seqüenciades del tren A i ha declarat el seqüenciador inoperable. Alhora, ha iniciat la parada no programada de la planta.

Un cop restablerta l’alimentació elèctrica a la barra de salvaguarda des de la seva alimentació normal, el generador dièsel s’ha parat manualment.

Quan es realitzin les comprovacions degudes que permetin determinar la causa, la central procedirà a sincronitzar-se de nou a la xarxa elèctrica.

Amb la informació disponible fins ara, s’ha classificat el fet amb nivell 0 (fora d’escala) a l’Escala Internacional de Successos Nuclears i Radiològics (INES).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Barcelona

Una app de cites per a discapacitats intel·lectuals

Barcelona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient encara més fred

barcelona
Societat

El jardí de la Pau de Girona llueix des d’avui una escultura de Pia Crozet

Girona
SOCIETAT

Caldes de Malavella vol ser Ciutat Gegantera de Catalunya el 2025

CALDES DE MALAVELLA
Barcelona

La cimera contra la sequera tindrà un full de ruta “ambiciós”

Barcelona
SOCIETAT

Els espais de Sant Narcís, Can Gibert i Santa Eugènia, en un concurs de fotografia

girona
societat

Els temporers de la neu es queixen per la manca d’habitatge

BARCELONA
religió

La beatificació de Gaudí, més a prop

Barcelona
Societat

L’advocat gironí Martí Batllori rep la medalla al mèrit en el servei a l’advocacia

Barcelona