Societat

La pensió mitjana de jubilació es manté en 1.405 euros

Són 29,5 euros més que la mitjana de l’estat i ha beneficiat al setembre 1,17 milions de persones

La despesa a l’Estat assoleix xifres rècord en termes absoluts

La pensió mitjana de jubilació a Catalunya s’ha mantingut en els 1.405 euros al setembre i ha beneficiat 1.171.268 persones, segons les dades publicades pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social Migracions. Es tracta de 29,5 euros més que la mitjana de l’Estat, que s’ha situat en 1.376,40 euros i ha beneficiat a 6,3 milions de persones. La pensió mitjana a Catalunya -tenint en compte les prestacions de jubilació, incapacitat, viudetat i orfandat- ha pujat un euro respecte del mes anterior, fins als 1.244,65 euros de mitjana, un 9,61% més que fa un any. A l’Estat, la despesa en pensions s’ha enfilat fins als 12.051,4 milions d’euros, xifra rècord en termes absoluts. Es tracta de l’equivalent un 11,7% del PIB.

En total, a Catalunya al setembre s’han abonat 1.772.326 pensions, un 0,88% més que fa un any, la majoria de les quals per jubilació.

Les prestacions per viudetat han beneficiat a 390.802 catalans i s’han situat de mitjana en els 868,57 euros. Fins a 158.139 persones han rebut pensió per incapacitat permanent, que s’ha situat en els 1.231 euros de mitjana; 50.780 per orfandat, amb 474,27 euros de mitjana; i 1.337 en favor de familiars, amb una mitjana de 780,2 euros.

A l’Estat, durant el setembre gairebé tres quartes parts de la despesa en pensions ha estat per prestacions de jubilació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Begur remodela diverses zones enjardinades per adaptar-les a la sequera

begur
SOCIETAT

Mor als 89 anys Emília Llorens, una de les últimes trementinaires de l’Alt Urgell

Aturada la subhasta de l’últim hotel dels Anlló a Sant Feliu de Guíxols

SANT FELIU DE GUÍXOLS
Salut

Girona acull la Jornada de Coordinadors hospitalaris de Trasplantaments

girona

Ecosol signa un conveni amb Ximenez Group per la il·luminació de nadal a Girona

GIRONA

Mascort situa l’arribada d’aigua en vaixells a Barcelona com a “últim recurs”

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Arriba una pertorbació

Barcelona

Col·loqui a Olot amb un dels metges que van detectar el primer cas de Sida a l’Estat

Olot
transport

Ferrmed demana a la CE diners per als corredors de trens de mercaderies rendibles

barcelona