Societat

Badalona estudia mesures per limitar la velocitat al carrer Lleó per l'incivisme dels conductors

La notícia del lector

Els petits reductes de tranquil·litat sense vehicles a les ciutats són gairebé relíquies del passat. L'augment del trànsit i de població fan gairebé impossible destinar els carrers a l'ús exclusiu dels vianants. En aquest sentit, els carrers de prioritat invertida, en què els vehicles han de circular a una velocitat màxima de 10 km/h, s'ha convertit en una solució prou bona per governar la convivència entre conductors i vianants. El problema ve quan els conductors no respecten les normes i circulen com si el carrer fos una carretera.

En aquesta situació es troben els veïns del carrer Lleó de Badalona: "No pots caminar tranquil; has de mirar contínuament enrere i al costat per si ve un cotxe o una moto. Corren massa i no tenen en compte la gent que va caminant o que pot sortir de casa en qualsevol moment", explica l'Alícia Mestre, veïna de la zona. El seu company, l'Albert, reconeix que circulant a 10km/h o menys "és fàcil que et posis a 40km/h, perquè tens la sensació que vas a pas de tortuga". Però lamenta que els vehicles passin a "molta més velocitat, posant en perill sobretot els nens i la gent gran, que no reaccionen tan ràpid per apartar-se". L'Alícia ja ha vist en més d'una ocasió situacions de perill que "no han acabat en desgràcia de miracle". "Molta gent encara no s'ha acostumat al canvi que suposa que el carrer ja no sigui d'ús exclusiu per a vianants, de manera que no tothom para prou atenció als vehicles que poden venir", diu aquesta veïna.

Tant l'Albert com l'Alícia troben bé que es permeti la circulació en aquest carrer perquè a alguns veïns amb problemes de mobilitat els és necessari poder arribar en cotxe com més a prop de casa millor. Però consideren que davant l'incivisme d'alguns conductors, el consistori hauria d'instal·lar dispositius de reducció de velocitat i incrementar el control policial.

L'Ajuntament ha detectat alguns problemes al carrer Lleó i en altres carrers del centre. És per això que estudia "diferents opcions per regular el trànsit en els carrers on conviuen vianants i vehicles per obligar a reduir la velocitat i augmentar la seguretat dels veïns", avança Núria Santos, regidora de Medi Ambient i Mobilitat.

Pilones
Entre les mesures que s'estudia hi ha instal·lar pilones a les cruïlles dels carrers del centre, que crearien un marge de seguretat entre l'espai dels vianants i el pas dels cotxes, que es veurien obligats a reduir dràsticament la velocitat per adaptar-se a la nova amplada del carrer. Pel que fa a les bandes rugoses que demanen alguns veïns, els tècnics les descarten perquè "provoquen un soroll molt desagradable, no són efectives si la velocitat no és com a mínim de 50 km/h, i els carrers del centre de Badalona són massa estrets", explica Núria Santos.

El consistori també vetllarà pel compliment dels horaris de càrrega i descàrrega.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.