Societat

Elena Martín i Carme Gasull, protagonistes de la 33a Festa de l’Anxova

La cineasta i actiu Elena martín -Anxova d’Or- i la periodista gastronòmica Carme Gasull -pregonera- van ser les protagonistes de la Festa de l’Anxova de l’Escala, que ahir va celebrar la 33a edició. Martín, que va rodar a la població el film Creatura, va agrair la bona acollida que va tenir a l’Escala durant el rodatge i va recordar que ha estiuejat al municipi des de petita, ja que la família hi té un habitatge des dels anys 60. “Sempre m’hi he sentit molt bé i hi he passat els millors estius de la meva vida”, va assegurar Martín, que va remarcar que també li agrada molt gaudir i treballar a l’Escala a l’hivern. “És molt fàcil rodar aquí, perquè només posar la càmera tens la poètica automàtica dels paisatges”, va afegir en el seu discurs, en el qual no va voler deixar passar la oportunitat per erigir-se “en una promotora de les anxoves de l’Escala a Barcelona”.

En el pregó, Carme Gasull va assegurar sentir-se “honorada” per aquesta decisió i va reivindicar, referint-se a les anxoves, que “els elements amb nom i cognom és important protegir-los”. Al seu torn, l’alcalde de l’Escala, Josep Bofill, va exposar que activitats com aquesta, juntament amb una extensa programació d’activitats durant tot l’any, estan ajudant a desestacionalitzar el turisme i allargar la temporada turística per davant i per darrere.

Després de l’acte institucional, com és tradicional, es va fer una cantada d’havaneres amb Oreig de Mar i la degustació popular d’anxoves.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mor Ernesto Garzón Valdés, doctor honoris causa per la Universitat Pompeu Fabra

ciència

Troben un estrany sistema solar amb 6 planetes quasi sense canvis des de la seva formació

barcelona
societat

Begur remodela diverses zones enjardinades per adaptar-les a la sequera

begur
SOCIETAT

Mor als 89 anys Emília Llorens, una de les últimes trementinaires de l’Alt Urgell

Aturada la subhasta de l’últim hotel dels Anlló a Sant Feliu de Guíxols

SANT FELIU DE GUÍXOLS
Salut

Girona acull la Jornada de Coordinadors hospitalaris de Trasplantaments

girona

Ecosol signa un conveni amb Ximenez Group per la il·luminació de nadal a Girona

GIRONA

Mascort situa l’arribada d’aigua en vaixells a Barcelona com a “últim recurs”

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Arriba una pertorbació

Barcelona