Societat

Expedients al calaix

A Badalona hi ha 200 peticions de plaça d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda que romanen congelades

El tinent d’alcalde de Territori anuncia la incorporació d’inspectors per perseguir també l’estafa

Hi ha edificis públics que no tenen pàrquing reservat

Al mes d’abril va expi­rar el con­tracte que l’Ajun­ta­ment de Bada­lona tenia sig­nat amb l’empresa que s’encar­re­gava de la senya­lit­zació viària a tota la ciu­tat. Des d’ales­ho­res, i atès que no s’havia pre­vist un nou con­curs, les peti­ci­ons que pas­sen per estam­par un dibuix a la via pública roma­nen en un calaix. És el cas de les 200 sol·lici­tuds que s’acu­mu­len de per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda que aspi­ren a tenir reser­vada al car­rer una plaça d’apar­ca­ment. Així ho ha expli­cat el tinent d’alcalde de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, el popu­lar Daniel Gràcia, qui asse­gura que el govern local ja s’ha posat mans a l’obra per resol­dre la situ­ació però que no veu fac­ti­ble anun­ciar la data en què la situ­ació de les pla­ces de mobi­li­tat reduïda (PMR) es començarà a des­en­ca­llar.

D’altra banda, Gràcia ha anun­ciat la volun­tat d’incor­po­rar la figura de l’ins­pec­tor de via pública, a través de noves con­trac­ta­ci­ons de per­so­nal. No ha deta­llat quan­tes per­so­nes s’arri­barà a con­trac­tar amb aquesta funció. “Això ens per­metrà també exer­cir més con­trol sobre el frau o sobre l’inci­visme, però no par­lem només de l’apar­ca­ment per a per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda, sinó que inclou diver­sos ele­ments de la via pública, com poden ser les ter­ras­ses dels bars, el llençament de runes en llocs on no per­toca...” L’incre­ment de la ins­pecció, segons hi afe­geix l’edil del PP, s’acom­pa­nyarà de cam­pa­nyes de civisme pen­sa­des per zones o per dis­tric­tes, en funció de la neces­si­tat del ter­ri­tori. Daniel Gràcia recorda final­ment que el con­tracte de senya­lit­zació de la via pública no és l’únic que ara mateix no exis­teix. “El del man­te­ni­ment de les esca­les mecàniques va expi­rar al mes de març i el de semàfors també està cadu­cat, tot i que en aquest cas l’empresa segueix fent les repa­ració perquè es con­si­dera un ser­vei essen­cial”, explica.

El regi­dor ha dema­nat dis­cul­pes públi­ca­ment a les 200 per­so­nes que acu­mu­len mesos espe­rant que la seva petició sigui atesa tot i mati­sar que el govern al qual per­tany “està fent tots els pos­si­bles per resol­dre una situ­ació” que ha “here­tat” de l’ante­rior exe­cu­tiu.

Recla­mació de més pla­ces

El pre­si­dent de la pla­ta­forma Dei­xem de Ser Invi­si­bles, Gui­llermo Hur­tado, qua­li­fica de “molt lamen­ta­ble” aquesta situ­ació d’espera, alhora que asse­gura que aquest no és l’únic pro­blema detec­tat per l’enti­tat amb relació a aquest ser­vei. Una de les grans deman­des, ja pro­lon­gada en el temps, és l’ela­bo­ració d’un pla muni­ci­pal de pla­ces reser­va­des per a aquest col·lec­tiu: “No només man­quen pla­ces sinó que tam­poc podem saber on estan situ­a­des les que estan habi­li­ta­des”, sosté Hur­tado. Res­pecte a les que estan senya­lit­za­des però no van lli­ga­des a una matrícula de cotxe sinó que les poden fer ser­vir tot el col·lec­tiu, lamenta que sovint “pre­sen­ten un dis­seny que incom­pleix la nor­ma­tiva, ja que no té en compte, per exem­ple, l’espai per encot­xar i des­en­cot­xar”.

El pre­si­dent de Dei­xem de Ser Invi­si­bles recorda, a més, que hi ha mol­tes ins­tal·laci­ons públi­ques que no dis­po­sen de pla­ces d’apar­ca­ment reser­va­des, queixa a la qual se suma el secre­tari de la Fede­ració d’Asso­ci­a­ci­ons de Veïns de Bada­lona, Rafa Reoyo, cone­gut pel seu acti­visme a favor de les per­so­nes amb diver­si­tat fun­ci­o­nal: “Tots els locals públics hau­rien de tenir pla­ces d’apar­ca­ment reser­va­des, però a Bada­lona això no passa”, indica Reoyo, qui també és el por­ta­veu a Cata­lu­nya de la pla­ta­forma d’afec­tats per la llei de dependència. Lamenta, a més, que les ciu­tats se seguei­xin dis­se­nyant sense pen­sar en les per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat fun­ci­o­nal, per exem­ple quan es trans­for­men vies per fer-les de via­nants o es creen illes amb pri­o­ri­tat per a via­nants, que després són de difícil accés per al col·lec­tiu.

Hur­tado i Reoyo coin­ci­dei­xen també a quei­xar-se per la gran quan­ti­tat de gent incívica que amb l’excusa de “és un moment” ocu­pen pla­ces reser­va­des per a per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda, però, alhora, tots dos són cons­ci­ents que hi ha massa frau amb aques­tes pla­ces o amb les tar­ge­tes que donen dret a esta­ci­o­nar-hi, traduït en un ús inde­gut, i que fal­ten meca­nis­mes de con­trol. L’Ajun­ta­ment només actua si hi ha una denúncia d’un par­ti­cu­lar. “Ens podem bus­car pro­ble­mes, si hem de denun­ciar nosal­tres”, diuen els afec­tats.

LES FRASES

Demano disculpes a les persones que fa mesos que esperen una plaça d’aparcament
Daniel Gràcia
TINENT D’ALCALDE DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT
Estem cansats d’enfrontar-nos als que ocupen les places reservades sense que els pertoqui
Guillermo Hurtado
PRESIDENT DE DEIXEM DE SER INVISIBLES

Patint pels vuit desplaçaments gratuïts

El president de la plataforma Deixem de Ser Invisibles, Guillermo Hurtado, ha explicat que als problemes que acompanyen les places d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda s’hi suma el temor que no es puguin garantir els desplaçaments gratuïts i esporàdics, vuit al mes, que aquestes persones poden fer per assistir a actes lúdics o culturals. “El contracte amb l’empresa que presta el servei, que ja està en pròrroga, finalitza el 31 de desembre i no tenim notícies de l’estat de la nova contracta, o de si l’AMB –administració que ho gestiona– té intenció de prorrogar-lo de nou”, indica. Aquests dies, el contestador automàtic de l’empresa ja indica que el servei expira l’últim dia de l’any. Hurtado també reclama que s’ampliïn els recursos per arribar als que ara ja n’han quedat fora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia