Quatre enginyeres mostren la professió als alumnes per despertar vocacions
L’objectiu és arribar a tots els nens de Catalunya i explicar-los què és i per a què serveix aquesta professió
L’alumnat de l’escola L’Amistat de Figueres ha treballat durant tres dies els diferents materials que ofereix el conte “La màgia de l’enginyeria” de la mà de quatre enginyeres de la Demarcació de Girona d’Enginyers Industrials de Catalunya. L’objectiu d’aquests tallers en les escoles és fer atractiva la professió d’enginyer i posar-la en l’imaginari col·lectiu dels nens i nenes. “L’enginyeria costa d’explicar si no hi ha professionals propers, a la família o entre els coneguts” expliquen en un comunicat, “difícilment la veuen com una opció, com sí que passa, en canvi, amb els metges, veterinaris o bombers”. El conte ’La màgia de l’enginyeria’ és la història d’en Roc i la Clara, dos germans curiosos que han de descobrir la professió del nou veí que s’instal·la al seu edifici. Buscant, descobreixen llocs de feina on treballen enginyers i enginyeres en molts àmbits diferents: les aigües, l’energia, la indústria química, la mobilitat, la salut, les TIC i l’oci. El propòsit del conte és arribar a tots els nens i nenes de Catalunya i explicar-los què és i per a què serveix aquesta professió. Per aquesta raó, Enginyers Industrials de Catalunya ha distribuït un exemplar en totes les biblioteques públiques i en cada escola de Primària catalanes. Un dels primers centres que ha demanat aquesta col·laboració és l’escola L’Amistat de Figueres on, precisament, ja és el quart curs que participen en el programa d’Innovació STEAMcat. Les enginyeres industrials Clara Sansalvadó, Nativitat Isart, María José García i la regidora d’Urbanisme, Medi Ambient, Habitatge i Mobilitat de l’Ajuntament de Figueres, Núria Bartrolich, també han explicat als nens de Primària, en què consisteix la seva feina i quina és la seva experiència diària. Amb aquests testimonis es vol “trencar els estereotips que tenen els infants sobre la professió, tractar els seus interessos i comprovar in situ que hi ha cert desconeixement de l’enginyeria, així com demostrar a l’alumnat que aquesta disciplina està darrere de gairebé tot el que fem servir en el nostre dia a dia”, afegeixen. Segons l’Observatori de la Enginyeria, l’estat espanyol necessitarà més de 200.000 enginyers i enginyeres en 10 anys, per cobrir totes les necessitats de l’ecosistema empresarial i tecnològic.