Societat

societat

Fins a un 15% de les normes aprovades a Barcelona des de mitjan segle XX estan “obsoletes”

Barcelona engega una comissió per eliminar tràmits burocràtics “redundants o innecessaris”

Entre el 10 i el 15% de les normes i disposicions municipals creades des de mitjan segle XX per l’Ajuntament de Barcelona estan “obsoletes”, segons ha afirmat aquest dimarts el consistori de la capital catalana. És un dels motius que ha dut l’equip de govern municipal a constituir aquest dimarts una Comissió no permanent d’estudi -a proposta del PP- per eliminar tràmits burocràtics “redundants o innecessaris”. El grup també estudiarà com reduir el temps d’espera a la ciutadania per accedir als serveis públics, i als emprenedors, autònoms i empresaris en l’inici i expansió de les activitats econòmiques. A banda de derogar les normes obsoletes, l’Ajuntament també preveu actualitzar-ne o unificar-ne d’altres per simplificar el cos jurídic.

L’estratègia de l’Ajuntament passa perquè els serveis d’atenció ciutadana siguin fàcilment accessibles i usables, clars i amables, i han d’adaptar-se permanentment per resoldre i satisfer les necessitats de les persones ateses.

En ple context de transformació digital, els darrers anys l’Ajuntament ha multiplicat l’atenció a través de l’Oficina Virtual de Tràmits. Si el 2016 els tràmits telemàtics suposaven el 32%, el 2023 van ser el 53%. Per això s’ha iniciat un pla de millores per optimitzar la navegació per a dispositius mòbils, especialment pel que fa als tràmits de pagament de multes i tributs.

En la mateixa línia d’impulsar la iniciativa ciutadana, la convocatòria general de subvencions ha passat d’11,2 milions d’euros el 2012 a 22,5 aquest any. L’Ajuntament afirma que és l’única de les tres grans administracions catalanes que paga el 100% de les subvencions atorgades abans de la justificació. Actualment s’està revisant el circuit de tramitació perquè aquest pagament es faci com més aviat millor, poques setmanes després de la resolució.

Pel que fa a la Comissió de simplificació administrativa, es reunirà en diverses ocasions durant els pròxims mesos i hi participaran persones expertes de l’administració, tant la municipal com d’altres.

Tot aquest procés servirà per elaborar un informe de conclusions que es presentarà en la darrera sessió de la Comissió, un text que incorporarà també els compromisos i el calendari d’execució i que se sotmetrà a l’aprovació dels grups.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

tecnologia

Un altaveu dissenyat per resistir les aventures de tot l’estiu

Barcelona

Signat el conveni amb Enric Ruiz per construir el Centre Cultural d’Arquitectura

figueres
Societat

Lleida aprova la renovació urgent del contracte de jardineria

Lleida
Ciències

Mor el psiquiatre i jesuïta Jordi Font i Rodon, reconegut amb la Creu de Sant Jordi (2003)

Salellas defensa la proposta urbanística pel nou Campus de Salut

GIRONA
medi ambient

Més de 600.000 afectats a la Xina pel tifó Gaemi, que va deixar 5 morts a Taiwan

barcelona
Energia

Declaració d’Impacte Ambiental a tres parcs eòlics a l’Ebre

Batea
judicial

Amnistiat Adrián Sas, l’activista condemnat per agredir dos mossos en l’aniversari de l’1-O

barcelona
societat

Un centenar de persones assisteixen a l'acte de record de la Carla

girona