Societat

Nou Qashqai: millor a un preu inferior

Les actualitzacions del nou Qashqai el consoliden en la seva posició de pioner i líder del segment

El nou Qashqai està gaudint aquests dies de la seva primera sortida per les carreteres de l’Algarve, al sud de Portugal, on el seu estil renovat emana més dinamisme i modernitat. Periodistes de tot Europa estan viatjant a Faro per provar en primícia el creador del segment crossover, el Qashqai. L’actualització integral, amb una tecnologia a bord i un nou disseny interior, reforça la posició del Qashqai com a líder del segment, així com el seu lloc en la història de l’automòbil com a creador de segments. És un nou Qashqai amb tecnologia millorada i a un preu inferior.

Nissan Qashqai a Espanya

No hi ha cap dubte que Qashqai, a més de ser un pioner, és un símbol per al nostre país. El mercat crossover és el mercat més important a Espanya, ja que el 56% de les vendes del mercat espanyol procedeixen d’aquest segment i Nissan Qashqai n’és el líder nat i, això, malgrat que els competidors del mateix segment més de 15 anys després s’han multiplicat per 10.

Els nombres de Qashqai no ofereixen cap dubte, en el primer trimestre de l’any és el crossover més venut a Espanya. Té un índex de retenció en el segment particular del 40% contra l’índex del segment del 26%, és a dir, 4 de cada 10 persones que compren un Qashqai repeteixen.

A més, és líder en vendes del segment d’empreses i en rènting amb un dels més grans valors residuals del mercat. I si parlem de tecnologia, una de cada tres vendes de Qashqai a Espanya ja és e-Power.

Per acabar, no podem oblidar que entre les fàbriques d’Àvila i Cantàbria s’han fabricat més de 30 milions de peces per a aquest supervendes.

Aquest any el Nissan Qashqai superarà a Espanya la barrera de les 400.000 unitats venudes, el primer crossover que ho aconsegueix.

Disseny cridaner i imponent

La graella davantera del Qashqai s’ha actualitzat per complet per crear una primera impressió més cridanera. Ara consta de dotzenes d’elements tridimensionals en forma de “coma” que sembla que flotin en l’espai, entre la vora del capó i el suport de la matrícula. Les “comes” ajuden a dibuixar la graella V-Motion (la graella en forma de V) de Nissan, envoltant l’emblema de la marca i ajudant a generar la firma dels fars davanters.

Els nous fars davanters aporten una sensació de més presència en carretera, amb un aspecte encara més nítid. Sota la lent principal, els llums diürns consisteixen en cinc petites lents que tenen la mateixa forma que les “comes” de la graella principal. Els llums diürns ara envolten la lent del far principal, unint-se amb el llum prim sobre el far, que és similar a la unitat de la iteració anterior del Qashqai. L’element superior del llum de circulació diürna es converteix en l’intermitent quan s’activa i, per primer cop, disposa de llums de gir seqüencials davanters i posteriors (que es regulen segons el pendent).

A la part posterior, els elements d’il·luminació vermells ara consisteixen en quatre elements individuals que fan d’eco de la forma de les “comes” de la graella davantera. Sembla que flotin a la carcassa de la lent amb un to distintiu vermell, conegut com a “supervermell”, que fa una sensació de més precisió.

Novetat en llantes i colors

Al Qashqai de grau intermedi una nova llanta d’aleació de 18” amb tall de diamant és estàndard. Per als graus més alts, hi ha una nova llanta d’aleació de 19” i de 20” amb tall de diamant amb nous dissenys. Aquesta gamma de llantes atractives ofereix una de les més àmplies gammes de llantes del segment, cosa que afegeix una dimensió addicional al disseny del nou Qashqai.

S’han afegit tres nous colors a la paleta del Qashqai. Kori White (blanc perlat) és nou i presenta un to net i pur que sembla donar una brillantor en certes condicions d’il·luminació. El Ninja Black (negre perlat) substitueix l’anterior opció de negre i té una tonalitat que fa ressaltar la definició de la geometria visual del Qashqai. I, per acabar, el Deep Ocean és un to cridaner entre el blau fosc i el verd blavós metàl·lic, segons les condicions de llum predominants.

Nou grau N-Design

Una nova incorporació a la gamma Qashqai és el grau N-Design. A l’exterior, la part inferior de la carrosseria sota les portes i els passos de roda són del color de la carrosseria al N-Design, és a dir, té tota la carrosseria del mateix color. A més, disposa de llantes d’aleació de 20” úniques i completament noves que brinden més presència a la carretera.

Interior amb acabats superiors

Per a les versions superiors, hi ha Alcantara® al davantal, les insercions de les portes, els reposabraços de les portes, la tapa de la consola d’emmagatzematge central i inclús les genolleres es combinen per elevar el confort a bord.

Completant el disseny interior disposem de nous plafons estampats que adornen la consola central, el davantal i la guantera, subratllant l’atenció al detall que tant cartacteritza l’artesania japonesa. Per donar una sensació encara més prèmium, s’han introduït noves tapisseries de seients als tres graus superiors del Qashqai. Incorporant cuir prèmium parcialment encoixinat i cuir sintètic vegà, segons el grau.

Els seients al grau N-Design presenten un entapissat exclusiu d’Alcantara® amb un gravat específic del logotip Qashqai just a sota del reposacaps.

Una altra novetat al Qashqai és la incorporació de la il·luminació ambiental en els graus N-Connecta, N-Design i superiors. Els llums LED avançats vermell/verd/blau situats discretament permeten personalitzar la il·luminació interior segons l’estat d’ànim, generant l’ambient interior desitjat. Aquesta il·luminació ambiental es pot controlar a través de les pantalles del cotxe.

Tecnologia millorada

El sistema millorat de Monitor de Visió Perifèrica ara inclou una funció 3D que permet al conductor veure l’automòbil no només des de dalt, sinó també seleccionar un dels vuit punts de vista de la càmera externa diferents per visualitzar l’automòbil des de les parts davantera, posterior, laterals o cantoneres i poder identificar potencialment qualsevol perill de l’exterior.

A més, una funció coneguda com a “vista invisible del capó” permet al conductor veure la posició de les rodes davanteres com si se les mirés des de darrere, cosa que li permet maniobrar amb precisió en llocs estrets, com ara aparcaments de diferents nivells on hi ha voreres de formigó que podrien danyar una roda.

Per acabar, destaquem la tecnologia AVM que ajuda els conductors a entrar de manera segura des d’una sortida difícil en una carretera on la visibilitat és limitada. Utilitza una càmera frontal gran angular per mostrar la vista des de la part davantera del capó, projectada a la pantalla central. Igual que la funció “Memòria d’ubicació de plaça d’aparcament”, les ubicacions amb visibilitat limitada es poden guardar a la memòria GPS d’AVM, per la qual cosa s’activarà automàticament a prop de l’encreuament.

Google integrat

El nou Qashqai és el primer vehicle de la gamma europea de Nissan que incorpora el conjunt d’aplicacions de Google que facilita una interacció quasi perfecta entre la vida digital de l’usuari i el seu vehicle. Ve de sèrie amb Google Maps i, un cop enregistrat, amb un compte personal de Google, els conductors poden accedir a les seves ubicacions i punts d’interès favorits. Això redueix la dependència d’un telèfon mòbil. Les actualitzacions es fan de manera automàtica i garanteixen que la informació del mapa estigui sempre actualitzada.

L’assistent de Google permet utilitzar la veu per obtenir ajuda via mans lliures mentre es condueix. Amb aquest assistent es poden controlar la navegació, la informació, l’àudio i la climatització de manera intuïtiva.

Els conductors també tenen accés a un ecosistema d’aplicacions que estan disponibles per descarregar a Google Play. Poden escoltar còmodament, per exemple, la seva música favorita, pòdcasts i audiollibres directament des del seu vehicle.

També els advertirà si el cotxe ha estat manipulat o remolcat. En cas de robatori sospitós, es pot immobilitzar i, utilitzant un proveïdor extern a Nissan, es pot informar les autoritats policials per recuperar-lo, inclús en països estrangers.

Igualment, els clients del Qashqai amb una subscripció a un pla de dades també poden utilitzar el sistema de llar intel·ligent Alexa d’Amazon. Els usuaris podran parlar amb Amazon Alexa des del seu Qashqai. Amb Alexa, poden sol·licitar reproduir música, escoltar notícies, consultar el clima, controlar dispositius domèstics intel·ligents, entre altres opcions

e-POWER: l’exclusiu i innovador tren motriu de Nissan

Des del seu llançament, el setembre del 2022, Nissan ha venut més de 100.000 Qashqai e-POWER, i als clients els encanta la sensació de conducció elèctrica. El Centre Tècnic de Nissan a Espanya, ubicat a Barcelona, és un dels principals de la marca a Europa i ha tingut un paper destacat en els nostres plans d’electrificació, amb el llançament en el seu moment del Qashqai e-POWER.

La clau de l’exclusiu i innovador sistema de propulsió d’e-POWER és que les rodes només són accionades directament pel motor elèctric, a diferència dels híbrids tradicionals.

Un motor elèctric pur d’accionament directe a les rodes significa que no hi ha caixa de canvis, és instantani, alt par i resposta lineal. Representa una sensació de conducció de vehicles elèctrics sense la necessitat de pensar a carregar, un trampolí per als clients que encara no estan llestos per fer el canvi a 100% EV.

L’única funció de l’avançat motor turboalimentat de 3 cilindres, amb tecnologia de relació de compressió variable, és generar electricitat, que s’envia a través de l’inversor al motor elèctric de 140 kW o a la bateria de 1,8 kWh (o a tots dos, segons l’escenari de conducció). El motor funciona silenciosament en segon pla per proporcionar la càrrega necessària a la bateria i al motor. Ha estat programat per proporcionar l’electricitat en relació amb la velocitat del vehicle per evitar la desconcertant desconnexió entre el so de fons i l’avanç del vehicle.

El nou Qashqai està ara en producció a la planta de Nissan a Sunderland, al Regne Unit, on s’han fabricat més de 4 milions d’unitats des que es va llançar l’original, el 2007.

Les vendes del Qashqai actualitzat començaran a finals de juny.

Sobre Nissan a Espanya

Nissan disposa de dos centres de producció a Espanya: a Àvila, on fabrica components per a les plantes de l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, i a Los Corrales de Buelna (Cantàbria), on produeix peces per a models Nissan com el Qashqai o el Juke i per a altres clients industrials. A més, té un centre d’R+D per a tot Europa basat a Barcelona, ciutat on es troba la seu comercial per a Espanya, país on Nissan lidera la mobilitat elèctrica i el segment crossover. Nissan compta amb una xarxa de quasi 200 punts de venda i postvenda que donen cobertura a tota la península Ibèrica. Més d’un milió de vehicles Nissan circulen per les carreteres d’Espanya.

Nissan compleix 90 anys de passió i innovació per la mobilitat, impulsada pel seu ADN japonès i la seva mentalitat de “fer el que altres no s’atreveixen a fer”. Des de la seva fundació, el 1933, aquest esperit audaç ha inspirat Nissan i generacions dels seus empleats a superar els límits de la innovació, per enriquir la vida de les persones i crear un món més net, segur i integrador.

Instagram: https://www.instagram.com/nissanesp /

Twitter/X: https://twitter.com/Nissan_ESP

Facebook: https://www.facebook.com/NissanESP

Linkedin: https://www.linkedin.com/showcase/nissan-empresas/

Youtube: https://www.youtube.com/NissanEspana



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

trànsit

Taxa d’alcohol més baixa i patinets elèctrics a partir dels 16 anys

barcelona
SERVEIS

El servei de Bicibox, per aparcar bicicletes i patinets, arriba a Sant Andreu de la Barca

Sant Andreu de la Barca
educació

Educació envia ara lectures recomanades per al batxillerat

barcelona
Societat

El Baix Segre reclama més metges i policia per l’arribada de temporers

Seròs

Projecte per millorar la supervivència d’un tipus de càncer de fetge

girona

La UdG i la Fundació SERGI creen una escola d’estiu per reflexionar sobre el racisme en l’educació

GIRONA

Renfe oferirà bus alternatiu per les obres que es faran entre Caldes i Maçanet

CALDES / MAÇANET

Els educadors socials reclamen que es freni“la sobreocupació” a la Misericòrdia

GIRONA
Societat

Més inversió i quatre zones més al nou pla de barris de Barcelona

Barcelona