Societat

societat

Stop Macro Parc Eòlic Marí demana explicacions sobre un nou vaixell vist al Golf de Roses

L’Associació Stop Macro Parc Eòlic Marí, que aglutina una quarantena d’entitats de diversos àmbits (associacions del sector turístic, la navegació, i entitats ecologistes, entre d’altres), ha enviat una carta al conseller d’Acció Climàtica, David Mascort, on li demana explicacions sobre la presència d’un nou vaixell, de nom PUMA, que des de fa unes setmanes s’ha vist treballant al Golf de Roses, on està previst que s’ubiqui el PLEMCAT. A través de l’escrit, l’entitat denuncia un cop més la falta d’informació i transparència en relació aquest projecte de la Generalitat de Catalunya.

Segons exposen a la carta, l’embarcació PUMA pertany a l’empresa tarragonina Deltasub, que està especialitzada en treballs subaquàtics i serveis marítims. Des de fa unes setmanes, s’ha pogut veure aquest vaixell resseguint el cable d’exportació d’energia cap a terra projectat pel PLEMCAT així com a la zona on hi hauria les plataformes flotants d’aquest projecte.

“Cal recordar que tan sols fa uns dies que l’Estat espanyol va treure a informació pública la sol·licitud d’autorització administrativa prèvia i de construcció, declaració d’impacte ambiental i la petició de declaració d’utilitat pública del PLEMCAT. Per tant, ara mateix estem en fase d’al·legacions per part de l’Estudi d’Impacte Ambiental (EIA) que ha presentat l’IREC pel PLEMCAT i que ha estat efectuat per Tecnoambiente, empresa especialitzada en consultoria ambiental i investigacions marines” esposa l’entitat.

Per tant, encara “no hi ha cap autorització que permeti tirar endavant aquesta plataforma d’assaig d’eòlica marina”. A més, asseguren diversos propietaris de terrenys per on passarà la línia d’evacuació han començat a rebre cartes per iniciar els tràmits d’expropiació malgrat que encara no hi ha res aprovat.

Per tots aquests motius, Stop Macro Parc Eòlic Marí demana a Acció Climàtica que aclareixi si les feines que està realitzant aquest nou vaixell al Golf de Roses, tenen a veure amb el PLEMCAT que impulsa la Generalitat i quines tasques du a terme exactament. També reclamen saber si es tenen les autoritzacions pertinents per fer aquestes tasques en aigües interiors i qui ho ha avalat.

“Per altra banda, sabem, en base a la informació consultada, que aquesta fase d’estudis previs pot comportar efectes sobre els animals i sobre el fons marí. S’ha fet alguna avaluació dels impactes ambientals que puguin generar l’activitat d’aquest vaixell al Golf de Roses? I s’han agafat mostres en els prats de gram (Cymodocea nodosa), un hàbitat protegit per normativa comunitària per on passarà el cable d’exportació de l’energia del PLEMCAT, i per on s’ha detectat que ha estat treballant el vaixell PUMA? Per últim, també volem preguntar per què la Generalitat continua no anunciant ni explicant públicament les feines prèvies que es fan a la zona on s’ha d’ubicar el PLEMCAT?”

No és el primer cop

Aquesta no és la primera vegada que es veuen embarcacions treballant a la zona del Golf de Roses. El passat mes de gener el vaixell “Glomar Vantage”, de l’empresa holandesa Glomar Offshore NV, també va ser vist en l’àrea on està previst que s’ubiqui el PLEMCAT. Aquest vaixell va estar fent treballs de prospecció geofísica en relació a l’eòlica marina al Golf de Roses a la zona de més elevada biodiversitat de la Mediterrània Occidental i damunt d’una zona de reserva de pesca per a una gestió sostenible dels caladors.

Durant una reunió que va dur a terme l’Associació Stop Macro Parc Eòlic Marí amb els alcaldes de les principals poblacions afectades per aquest projecte, representants de la seva conselleria van reconèixer no haver facilitat aquesta informació a la ciutadania i es van comprometre a ser transparents en relació al PLEMCAT tenint en compte el neguit que ha aixecat aquest projecte al territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Invertiran uns 700.000 euros per millorar una desena de centres educatius

GIRONA
GIRONA

Contenidors comunitaris i tancats a blocs que fan el porta a porta

GIRONA
Infraestructures

Front comú de Lleida i Osca per recuperar les freqüències de tren d’abans de la pandèmia

Lleida
Societat

Gratallops marida vins i orgull per atraure turisme LGTBIQ+

Gratallops

El Dia Internacional de l’Orgull LGBTI, a les poblacions gironines

banyoles

L’institut Deulofeu diu que les proves de 2n d’ESO són “injustes"

figueres

La C-63 tindrà tres noves rotondes i passos de vianants

VIDRERES
Medi Ambient

Lleida insta l’Estat a protegir l’horta de les línies de Molt Alta Tensió

Lleida
societat

Els taxistes avisen de bloquejos a l’aeroport de Barcelona si no s’amplia el personal que gestiona les cues

El Prat de Llobregat