Societat

societat

Un 83% dels veïns que fan el porta a porta ja ha recollit el material

Un 83 % del nombre total de veïns que utilitza el sistema de recollida de residus del porta a porta a Girona ha anat a buscar el material necessari durant els dies de distribució previstos. Aquesta és la xifra de repartiment de material definitiva, ja que l’Ajuntament de Girona va finalitzar la setmana passada la fase d’implantació d’aquest tipus de recollida de residus. A hores d’ara, tots els barris de Girona on es va preveure el porta a porta ja han implantat el sistema.

La majoria de barris presenten unes xifres de retirada del material superiors al 80%. És el cas de Fontajau, on hi ha anat el 95 % de la gent; de Montjuïc, on ho fa fet el 91%; de Mas Catofa, amb un 86 %; de Palau-sacosta –Avellaneda–Mas Xirgu, amb un 85%; de la Pujada de la Torrassa i de Germans Sàbat, amb un 83 %; de Montilivi-La Creueta, amb un 82 %, i de Domeny-Taialà, amb el 81% de material recollit. Per sota hi trobem la Vall de Sant Daniel i Torre Gironella, amb el 76 %; Sant Narcís, amb el 71 %; les Pedreres, amb un 66 %, i Campdorà-Gavarres, amb un 61%.

Pel que fa als punts de recollida del material, gairebé la totalitat de veïns ha utilitzat els espais informatius que l’Ajuntament va habilitar expressament per aquest propòsit, mentre que una petita part ho ha fet a les tres Oficines de Suport a la Gestió de Residus (OSGRE) que hi ha a la ciutat. En concret, de les 4.972 famílies que disposen del material, 4.767 van passar pels espais informatius i 205 per les OSGRE.

Més enllà de ser punts de subministrament de material, les Oficines de Suport a la Gestió de Residus actuen principalment com a locals d’atenció a la ciutadania en matèria de residus. Des que es va començar a posar en marxa el nou model de recollida selectiva fins ara (del 22 d’abril al 13 de juliol) les OSGRE han atès un total de 1.722 consultes dels veïns, de les quals més de la meitat feien referència al porta a porta. Entre altres dubtes, els usuaris s’hi han posat en contacte per sol·licitar i recollir els materials, notificar incidències en el servei de Girona+Neta, l’empresa externa que fa la recollida, i per presentar queixes i suggeriments del model porta a porta. Quant als canals més utilitzats per resoldre consultes, les oficines van atendre 506 persones de forma presencial, 709 a través del telèfon i 507 per correu electrònic.

De cara a la tardor, i fins a l’abril del 2024, es començaran a implementar la resta de tipus de recollida selectiva al conjunt de la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia