Societat

Risc per als vianants que aposten per anar en tren

La notícia del lector

Les per­so­nes que cada dia fan ser­vir el tren de la xarxa de Roda­lies Renfe per anar a tre­ba­llar a les empre­ses del polígon indus­trial del Papiol han d'anar amb molt de compte per no ser atro­pe­llats pels cot­xes a l'hora de cre­uar la tran­si­tada car­re­tera BV-1466, i que ser­veix per acce­dir al cen­tre d'aquest muni­cipi del Baix Llo­bre­gat. "Ens hi juguem la vida cada cop que hem de pas­sar per aquí", explica un dels emple­ats de la zona.

Amb la millora de les freqüències de pas dels trens de Renfe -ara n'hi ha un cada 15 minuts en hora punta-, són molts els tre­ba­lla­dors que han dei­xat el cotxe i han optat per des­plaçar-se en trans­port públic. La car­re­tera que va paral·lela a l'auto­pista i a la via del tren no com­porta cap perill "perquè és molt poc tran­si­tada". Cre­uar el pont sota la AP-2 tam­poc, sobre­tot des que l'Ajun­ta­ment va acon­se­guir que es posés una pas­sa­rel·la de fusta per fer-ho més fàcil. Però quan se supera aquest pont i es vol cre­uar la car­re­tera per anar al polígon indus­trial "has d'estar amb els ulls ben oberts perquè els cot­xes vénen per tots dos cos­tats i els que bai­xen del poble sur­ten d'un revolt amb molt poca visi­bi­li­tat", diu l'empleat.

L'alcalde del muni­cipi, Albert Vilà, és cons­ci­ent de la peri­llo­si­tat d'aquest indret però asse­gura que "nosal­tres no podem pin­tar cap pas de via­nants perquè la car­re­tera és pro­pi­e­tat de la Dipu­tació de Bar­ce­lona" i afe­geix que "estem can­sats de dema­nar una solució". Fonts de l'orga­nisme pro­vin­cial reco­nei­xen que tenen aquesta petició damunt la taula i asse­gu­ren que "estem estu­di­ant pos­si­bles alter­na­ti­ves", per fer menys peri­llosa aquesta cruïlla.

La més via­ble i econòmica seria pin­tar un pas de via­nants per donar pri­o­ri­tat a les per­so­nes que van a peu. Una altra alter­na­tiva, aquesta amb un cost més ele­vat però pot­ser més segura, passa per posar un semàfor que puguin acti­var els matei­xos via­nants, per exem­ple a la sor­tida del pont de l'auto­pista, i obli­gui els vehi­cles a atu­rar-se. L'empleat que ha fet arri­bar la queixa a l'AVUI en plan­teja una altra: "Podrien fer una pas­sa­rel·la metàl·lica ele­vada ados­sada i en paral·lel a la AP-2", pos­si­bi­li­tat que des­car­ten rotun­da­ment, tant l'Ajun­ta­ment com la Dipu­tació, per raons de segu­re­tat.

Més perill
Des de fa uns mesos la zona és més peri­llosa a causa de la cons­trucció d'una ben­zi­nera i a les obres d'acces­sos que s'hi estan fent. Curi­o­sa­ment superada la car­re­tera BV-1466, i en un dels car­rers que van cap al polígon, hi ha un senyal blau de pas de via­nants gui­xat que indica que allà hi haurà un pas d'aques­tes carac­terísti­ques. Però a la via més tran­si­tada, de moment, no hi ha res pre­vist. Vilà con­fia que la Dipu­tació ho apro­fiti "per fer alguna cosa que eli­mini el neguit de la gent". L'alcalde del Papiol també asse­gura que el govern arre­glarà aviat la via que enllaça la BV-1466 amb l'estació, i que dis­corre en paral·lel a la car­re­tera de Cal­des, la C-1413.

Aquesta infor­mació s'ha ela­bo­rat gràcies a la carta de J.A., que tre­ba­lla al polígon indus­trial del Papiol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.