Societat

Els viatges grans i petits de Tymoteusz Puchacz

Tymoteusz Puchacz ha tingut l’oportunitat de jugar a futbol i viure en llocs interessants repartits per tot el mapamundi. No obstant això, abans que arribessin Atenes, Trabzon o Berlín, va haver-hi viatges a diferents racons del nostre país.

Molts turis­tes i viat­gers asso­cien Swi­e­bod­zin prin­ci­pal­ment amb la gegan­tesca estàtua de Crist Rei, de 48 metres d’altura. No obs­tant això, la ciu­tat i els seus vol­tants tenen molt més a ofe­rir, i men­tre pas­se­ges per Swi­e­bod­zin, per exem­ple, pots asseure’t en un banc com­me­mo­ra­tiu d’una de les figu­res de con­vicció del lloc. Va ser Czes­law Nie­men, que fins i tot es va bar­re­jar a la ciu­tat durant un temps, afi­nant pia­nos. A Nie­men el van cap­ti­var espe­ci­al­ment els bos­cos i llacs cir­cum­dants que recor­da­ven pai­sat­ges de la seva terra natal. A la ciu­tat hi ha un club de fut­bol ano­me­nat Pogon Swi­e­bod­zin, un fut­bo­lista del qual era el pare de Tymo­teusz. Seguint els pas­sos del seu pare, va anar al Pogon, on el jove Puc­hacz va començar la seva aven­tura fut­bolística, i des d’allà es va llançar al món.

El bosc de Notec a l’abast de la mà

Quan Tymo­teusz Puc­hacz tenia 13 anys, va accep­tar una oferta de l’Acadèmia Lech i es va tras­lla­dar a Wronki, a menys de 100 km de distància. Molts dels repre­sen­tants del país van apren­dre allà a jugar a fut­bol. Jan Bed­na­rek, Karol Linetty, Tomasz Ked­zi­ora, Jakub Moder, Kamil Jóžwiak i Dawid Kow­nacki van viure als vol­tants del bosc de Notec. El bosc de Notec és un lloc fantàstic per als amants de la natu­ra­lesa, en pràcti­ca­ment qual­se­vol for­mat. L’extensió dels bos­cos o la terra dels 100 llacs ofe­rei­xen opor­tu­ni­tats tant per a l’oci actiu com per... tom­bar-se en una dels cen­te­nars de plat­ges. A la regió de la pròxima Sie­raków, els amants del ciclisme, la cursa o la reco­llida de bolets tro­ba­ran fins i tot les Mun­ta­nyes Fran­ce­ses, dunes arbra­des i are­no­ses que pre­nen el seu nom de l’època de la marxa dels exèrcits de Napoleó. En aques­tes cir­cumstàncies natu­rals, l’Acadèmia Lech per­met als joves fut­bo­lis­tes cen­trar-se en els seus estu­dis i en el fut­bol, i Tymo­teusz Puc­hacz, que té fama de tre­ba­lla­dor, va apro­fi­tar bé la seva opor­tu­ni­tat i va debu­tar amb el pri­mer equip del Kole­jorz el 2017.

Viat­ges grans i petits

La car­rera fut­bolística de Tymo­teusz Puc­hacz ja li ha permès explo­rar molts llocs del món. No només quan jugava en copes euro­pees o amb la selecció polo­nesa, sinó també quan jugava en diver­sos clubs repar­tits per tot el mapa, no només a Europa. Puc­hacz va conèixer pri­mer la Gran Polònia i Poz­nan; després, les Ter­res Altes de Silèsia, jugant cedit en el GKS Katowice i el Zagle­bie Sos­nowiec. El 2021 va fit­xar per l’Union Berlín; un any després, en una altra cessió, es va ins­tal·lar a Trab­zon (Tur­quia), abans de tras­lla­dar-se a Grècia, on va repre­sen­tar els colors del Panat­hi­naikòs d’Ate­nes. Al seu retorn a Ale­ma­nya, Puc­hacz va aca­bar en el Kai­sers­lau­tern, i aquesta tem­po­rada juga en el Hols­tein Kiel, el favo­rit de la Bun­des­liga.

De camí al cim

En el mapa de Polònia hi ha un altre lloc atrac­tiu per con­quis­tar seguint els pas­sos de Tymo­teusz Puc­hacz. Aquesta vegada no està direc­ta­ment rela­ci­o­nat amb el fut­bol, encara que hi va anar després de l’Euro­copa d’Ale­ma­nya, quan els repre­sen­tants van tenir temps per a unes breus vacan­ces. L’antic alumne de Pogon Swi­e­bod­zin va optar per unes vacan­ces acti­ves i es va regis­trar al matí al pic més alt dels monts Karko­nosze, el Sni­ezka. Puc­hacz és cone­gut per la seva diligència, també tre­ba­lla en la seva forma física després dels entre­na­ments i con­ti­nua volent arri­bar al lloc més alt en el fut­bol. Està gua­nyant afi­ci­o­nats no només per les seves habi­li­tats fut­bolísti­ques; els afi­ci­o­nats també apre­cien la seva des­tresa, passió i com­promís. Tymo­teusz Puc­hacz aporta les matei­xes qua­li­tats a la selecció polo­nesa, llui­tant sem­pre fins a l’últim segon amb totes les seves for­ces, gua­nyant-se també el reco­nei­xe­ment en els ulls del selec­ci­o­na­dor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.