mobilitat
Veïns d’Alella i Teià lideren les protestes contra la zona verda del Masnou
La plataforma Stop Zona Verda Masnou no afluixa. Per tercer mes consecutiu els veïns contraris a la regulació de l’aparcament que es va ampliar al juliol a quatre àrees del Masnou continuen “fent soroll” perquè el govern faci marxa enrere. Les concentracions a les portes de l’ajuntament, coincidint amb els plens, van acompanyades de talls de trànsit a l’N-2 i una campanya amb més de 3.000 signatures que continua oberta per demanar el suport dels veïns i comerciants. “Depenem del Masnou per comprar, per anar a les extraescolars, al servei del CAP o per agafar el tren, i no hi podem anar caminant”, es lamenta Naiara Vázquez, portaveu de la plataforma, que ha integrat molts veïns d’Alella i Teià que es troben en aquesta mateixa situació i que denuncien “l’afany recaptatori” i una regulació que “no té ni cap ni peus”. Les queixes venen de lluny, amb la prova pilot de zona verda a Ocata, que va encendre els ànims de l’associació veïnal del Masnou, que continua protestant perquè paguen com a residents i no els serveix per aparcar en altres zones verdes del municipi.
La plataforma reclama l’eliminació de zona verda d’alguns carrers que apareixen buits des de la seva aplicació i volen que es faci un referèndum per conèixer l’opinió dels veïns. El regidor de Mobilitat, Ricard Planas, manté que s’han ajustat horaris a les zones a prop de les escoles i per als vehicles industrials, i preveuen treure algun tram de zona verda que no s’omple, com ara al carrer Navarra. “Estem tranquils i hem sigut honestos”, diu el regidor d’un model que es va presentar en audiències públiques abans de les eleccions municipals. “Tenim veïns que voldrien zona verda al seu carrer”, defensa Planas, que admet que “és difícil canviar els hàbits”. Hi afegeix que cal “sincronitzar” millor l’oferta del bus de Teià i Alella per acostar els veïns a les dues estacions de tren del Masnou.