Josep Lagares presenta el seu llibre sobre la creativació
Josep Lagares, president executiu de Metalquimia, va presentar ahir, a l’Auditori de Girona, el seu llibre Time Out. Creativació o extinció, nosaltres triem... en un acte en forma de col·loqui amb Jordi Grau, president del Col·legi de Periodistes de Girona i columnista d’aquest diari; Alfons Cornella, fundador d’Infonomia; Miquel Àngel Oliva, director de la Fundació per a la Creativació, i Jordi Nadal, editor fundador de Plataforma Editorial. En el llibre, Josep Lagares exposa la metodologia de la creativació, un neologisme que combina els mots creativitat i innovació que l’empresa Metalquimia ha desenvolupat i perfeccionat durant dècades.
Lagares presenta amb un to pràctic i dinàmic l’enfocament d’aquesta metodologia, resultat d’un aprenentatge continu en un entorn de recursos fi nits i ple de reptes existencials. Més enllà de compartir el mètode de la creativació, el llibre pretén remoure consciències i esperonar-les envers l’activisme creativador, perquè, en un món ple de conflictes i immers en un compte enrere global, ens cal fer ús del nostre recurs més inesgotable: el poder de les idees. Amb aquest “superpoder”, les persones, les famílies, les organitzacions, les institucions i els països podran ser més disruptius que la mateixa disrupció. Per Lagares, només aquells que s’adaptin molt i molt ràpid als canvis exponencials del present, i sobretot els que n’aprenguin d’ells, seran els que guanyaran en el futur.