Societat

urbanisme

El nou model de xamfrà treu el cap

S’amplia la vorera a la confluència de Bruc amb Aragó

El model del conegut com ecoxamfrà ja té forma de tal manera que es pot veure, sobre el terreny, com és el disseny de l’última innovació urbanística pensada durant el govern d’Ada Colau amb la intenció de completar la idea de la super illa Barcelona per donar més protagonisme al vianant i menys al vehicle particular.

Es tracta de les obres que es fan a la confluència del carrer Bruc amb Aragó on s’ha ampliat la vorera al costat muntanya trencant l’estructura habitual de l’eixample on l’espai pels vianants es limita a un pas arran dels edificis de cinc metres d’ample. En aquest cas, s’ha eliminat l’espai per aparcament de vehicles i la vorera s’ha fet sensiblement espaiosa amb una nova estructura triangular.

L’obra va sorgir dels anomenats pressupostos participatius i, en un principi, es va preveure construir xamfrans d’aquest tipus a cinc encreuaments del carrer Aragó. En el moment d’executar el projecte, el govern Collboni va limitar les obres a les que ara s’estan executant, ja de forma avançada, a la confluència Bruc, davant l’edifici que és seu del Districte de l’Eixample.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia