Societat

BARCELONA

L’L1 del metro concentra el 27% de les validacions de tota la xarxa

La línia L1 del metro de Barcelona va absorbir el 27% del total de validacions que es van fer a tota la xarxa aquest 2024. En concret va registrar més de 125 milions de validacions, un 7,6% més que el 2023. El nombre de validacions va augmentar a totes les línies excepte a l’L2 on el 2024 va baixar lleugerament. La gestora del transport públic ho atribueix a una major freqüència de pas i al fet que els trens són més amples i tenen una major capacitat.

La segona línia més concorreguda del metro de la ciutat va ser l’L5, amb 111,6 milions de validacions, un 3,4% més que l’any anterior, seguida de l’L3 que va registrar 88,8 milions de passatgers. La línia que més va créixer respecte el 2023 va ser l’L4, que va experimentar un increment del 15%, arribant a 61,6 milions de validacions. Segons TMB, el creixement és degut a la recuperació dels usuaris després de les obres al tram central del traçat d’aquesta línia l’estiu del 2023.

Entre les línies sense conductor, l’L9 i l’L10 Sud van assolir 18 milions de validacions, 2,3 milions; i l’L9 i L10 Nord van arribar a 12,2 milions de validacions, 1,2 milions més. L’L11 va tancar l’any amb 1,38 milions de validacions, 150.000 més que el 2023. Pel que fa al funicular, aquest va registrar 90 mil validacions més que l’any anterior, arribant a 1,11 milions. TMB ja va fer públic aquesta setmana que el 2024 ha estat un any de rècord en validacions, amb 684 milions, un 6% més que l’anterior màxim històric, el del 2023.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia