societat
El nombre de clients d’Endesa amb bo social ha crescut un 87% en els darrers 5 anys
El nombre de clients d’Endesa que tenen el bo social a la demarcació de Girona ha crescut un 87% en els últims 5 anys i se situa al voltant de 14.000 famílies. Així es desprèn de les últimes dades fetes públiques per la companyia a tancament del 2024, una xifra que ha anat in crescendo de forma sostinguda des del 2020, l’any en què va esclatar la pandèmia. L’increment més pronunciat ha estat en el darrer trienni, amb més de 4.000 nous beneficiaris. Es tracta d’un ajut que actualment redueix entre un 50 i un 65% la factura de la llum sobre el preu voluntari per al petit consumidor (PVPC).
En concret, l’any 2020 hi havia prop de 7.500 clients d’Endesa a les comarques gironines que –a través de la seva Comercialitzadora de Referència, Energia XXI– es beneficiaven del bo social i ara, en termes absoluts, són 6.500 famílies més.
El bo social està destinat a pensionistes, famílies nombroses i monoparentals, persones en situació de vulnerabilitat i beneficiaris de l’ingrés mínim vital. Per als consumidors vulnerables, actualment la rebaixa en la factura de la llum és del 50% i, per als vulnerables severs, del 65%.
Aquest 2025, prop de 6.000 famílies gironines hauran de renovar el bo social de forma expressa per poder mantenir el descompte, un 34% de les quals ho hauran de fer durant el primer quadrimestre.