Societat

INFRAESTRUCTURES

Set hores en el tren

Una usuària habitual del TAV de Figueres-Barcelona denuncia mala gestió de Renfe en els trens d’alta velocitat i manca d’informació

Una incidència ha afectat a més de 600 viatgers

A quarts de deu de la nit, l’Àngels ha arribat a casa, a Figueres, “destrossada” perquè han estat “set hores en un tren”. És usuària habitual ja que per qüestions professionals es desplaça amb el Tren d’Alta Velocitat (TAV) fins a Barcelona un parell de cops a la setmana. Aquest matí ha agafat el TAV de les 9.10h per arribar a Barcelona on te la oficina. Una incidència de senyalització a Vilobí d’Onyar ha provocat la interrupció de la circulació que ha afectat dos trens els quals han estat aturats durant més d’una hora, un a Riells, amb 270 passatgers, i un altre a Girona, amb 400. L’Àngels, que ha arribat a Barcelona cinc hores més tard del previst i per tant no ha pogut resoldre les qüestions laborals planificades, és una de les viatgeres afectades a Girona on l’AVE de Figueres ha arribat puntual però on han estat aturats durant una hora. Explica que la manca d’informació ha estat deficient alhora que s’ha aguditzat. “No dir res és la tònica habitual”, assenyala. Per megafonia, aturats a l’estació de Girona, els han dit que era una incidència menor i que es retardarien deu minuts. Un cop sortits del túnel de l’estació de Girona, de nou s’han aturat i han avançat “a pas de puça” fins a Hostalric. Ha arribat a Barcelona a quarts de dues del migdia.

“El d’avui ha estat la cirereta”, afegeix l’Àngels que dilluns va veure com s’anul·lava el tren de les 7 del matí de Figueres a Barcelona “sense cap explicació” i els col·locaven en el següent, una hora després. Com a usuària habitual assenyala que els retards de mitja hora o vint minuts són una constant i recorda que el servei d’alta velocitat de Renfe “funcionava molt bé”. El canvi, ha estat, explica, des de fa un any un mig. Ho atribueix a “un problema de gestió”. Compara el funcionament, en l’actualitat, del servei d’alta velocitat amb la línia de mitja distància de fa uns anys, previ a la posada en marxa de l’AVE.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia